اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

سید علی اکبر ابوترابی برگ زرین دفاع مقدس است

امام جمعه موقت قزوین گفت:‌ مرحوم سید علی اکبر ابوترابی سراسر نور، عظمت، اقتدار و ایستادگی بوده و برگ زرین دفاع مقدس محسوب می‌شود.

سید علی اکبر ابوترابی برگ زرین دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد، با اشاره به 12 خرداد سالروز ارتحال سید علی اکبر ابوترابی و مرحوم سید عباس ابوترابی که در حین تشرف به مشهد مقدس در سانحه رانندگی به لقاءالله پیوستند، اظهار داشت: اسارت برادر بزرگوار و سراسر نور، عظمت، اقتدار و ایستادگی بوده و برگ زرینی در دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آزادگان گوهر گرانبهایی برای اسلام و انقلاب بوده و ذخیره ماندگار این کشور محسوب می‌شوند که باید جایگاه آنان در جامعه مورد احترام قرار گیرد.

نایب رئیس نخست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: آزادگان عزیز با استقامت در اسارت توانستند از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های اسلامی در عالی‌ترین سطح دفاع کرده و در برابر این مهم و برای حفظ آن ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

ابوترابی فرد یادآور شد: امام(ره) سرمایه بزرگ و بی‌بدیل جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برای جهانیان و امت‌های مسلمان و غیر مسلمان برخوردار است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) گوهر گران‌بهای مقدس و ارزشمندی است که مشعل فروزانی فراروی جهان اسلام روشن کرده و همه وظیفه داریم به سوی این قله بلند حرکت کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد:‌ مردم باید امروز از اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) که فراروی امت اسلام است، پیروی کنند و در راستای توسعه و ترویج آن همت به خرج دهند.

ابوترابی فرد ادامه داد:‌ به این دلیل اندیشه‌های امام خمینی باید گسترش یابد که مهمترین دغدغه رهبری تبیین، تفسیر و برجسته کردن اندیشه‌های امام راحل است.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان داشت:‌ ما به این حقیقت اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی ایران بی‌نام امام خمینی(ره) در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست و باید این مهم را بیش از پیش واکاوی کرده و به آن دقت کنیم.

وی عنوان کرد: برای شناخت عمیق انقلاب اسلامی باید امام خمینی‌(ره) آرمان‌ها و اندیشه‌های این بزرگوار را شناخته،‌تبیین کرد و در این مسیر گام نهاد.

ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز حضور ملت ایران بار دیگر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد و مشارکت جدی ملت در این آزمون بزرگ درس فراموش نشدنی به زیاده‌خواهان خواهد داد.

امام جمعه موقت قزوین، تاکید کرد:‌ امیدواریم رئیس جمهوری را انتخاب کنیم تا هماهنگی لازم را با سایر قوا داشته و این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد و با قرار گرفتن به زیر چتر رهبر معظم انقلاب در دهه چهارم که دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده با قدرت حرکت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت انتخابات 24 خرداد یادآور شد: این حضور حداکثری مردم می‌تواند جلوه حماسه سیاسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید تولید ثروت در دستور کار مدیران قرار گیرد و مطالبه جدی مردم از مسئولان نیز خلق ثروت و یا تولید ثروت باشد.

ابوترابی فرد افزود: اگر تولید ثروت در کشور ایجاد شود، اشتغال، تولید کالای با کیفیت، تولید خدمات و جلوگیری از تورم در کشور محقق می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: تولید ثروت در کشور با بازار کار انبوه روبرو می‌شود که این مهم افزایش ارزش پول ملی را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: در جامعه اسلامی مردم باید در زمینه اخلاق و رفتار در حد مطلوبی اصلاح شوند چرا که در این زمینه ضعف‌هایی در کشور وجود دارد.

ابوترابی اذعان داشت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی باید در این عرصه پیاده‌سازی شود چرا که امروز دشمنان نظام و اسلام با ایجاد شبیخون فرهنگی قصد دارند تا کانون گرم خانه و خانواده را متلاشی کنند.

وی در خاتمه با بیان ضرورت کار فرهنگی در حوزه ترویج سبک زندگی تاکید کرد: باید در این حوزه فرهنگی با جدیت و استمرار بیش از پیش وارد عمل شد.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول