اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خاک آلمان، مقر هدایت پهپادهای آمریکایی در آفریقا

۲ نشریه آلمانی از تصمیم ارتش آمریکا برای استفاده از ۲ مقر در آلمان برای هدایت عملیات نظامی پهپادهای آمریکایی خبر دادند.

خاک آلمان، مقر هدایت پهپادهای آمریکایی در آفریقا

به گزارش خبرگزاری فارس ارتش آمریکا قصد دارد عملیات‌ پهپادهای خود در آفریقا را از لحاظ فنی در پایگاه‌هایی در آلمان هدایت کند.

روزنامه آلمانی «زوددویچه» و نشریه «ARD» به طور مشترک نوشتند که تاسیساتی در پایگاه آمریکایی «رامشتاین» ایجاد خواهد شد که در آن پهپادهای آمریکایی هدایت می‌شوند.

بر اساس این گزارش، آمریکا از سال 2008 تاکنون از مرکز «افریکوم» در اشتوتگارت،اقدامات نیروهای آمریکایی در آفریقا را زیر نظر گرفته است. منابع محرمانه تاکنون درباره نقش دقیق پایگاه «رامشتاین» موضع‌گیری نکرده‌اند. اما به نظر می‌رسد این 2 پایگاه برای حملات علیه مظنونان به اقدامات تروریستی در کشورهای آفریقایی از جمله سومالی نقش مهمی داشته باشند.

ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد که «افریکام» مسئول همه اقدامات نظامی در آفریقاست.

 «جرج‌ دبلیو بوش» رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2007  دستور ایجاد آفریکام  (AFRICOM) را صادر کرد و این نهاد از اکتبر 2008 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد که عملیات‌ نظامی آمریکا را در قاره آفریقا تحت یک فرماندهی واحد و نه 3 گانه، قوت بخشیده است. مقر آفریکام نه در آفریقا که در آلمان است.شکل‌گیری این سازمان حاکی از آن است که مقامات آمریکایی بیش از پیش به ارزش راهبردی آفریقا به عنوان بستری برای تأسیس و رشد قدرت‌های جهانی در این منطقه، پی‌برده‌اند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول