اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ رسایی در نشست «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا»:

مهمترین رقیب جلیلی احمدی‌نژاد 84 است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به جلیلی گفته‌ام که مهمترین رقیب تو احمدی‌نژاد 84 است.

مهمترین رقیب جلیلی احمدی‌نژاد 84 است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمید رسایی در سی و یکمین نشست «انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا» که در سالن پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به توصیه خود به جلیلی گفت: به جلیلی گفته‌ام که مهمترین رقیب تو احمدی‌نژاد 84 است و تنها راه پیروزی این است که از خوبی‌های او منصفانه دفاع کرده و نقاط ضعف را رد کنید.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخابات یازدهم از جهات مختلفی در کانون توجهات داخل و خارج قرار گرفته است و به تعبیری مهمترین انتخابات تا امروز است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نگاه‌های مدیریتی در داخل کشور اظهار داشت: دو نوع مدیریت و نگاه مردم به حاکمیت در داخل کشور وجود دارد و دارای دو نوع صف‌بندی بودیم. در یک سو ما شاهد حضور و بروز چهره‌هایی در صف همسو با انقلاب بودیم که رسانه‌های استکبار به آنها حمله می‌کردند و در سوی دیگر افرادی که در کنار امام بودند ولی به جایی رسیده‌اند که دشمن امروز برای او کف می‌زند.

وی اضافه کرد: دیدگاه یک بخش؛ به دنبال استفاده ابزاری از مردم بوده است و همواره باندبازی در آن حاکم بوده و جریانی است که حاضر می‌شود برای به دست آوردن قدرت دستش را به سوی دشمن دراز کند.

رسایی با اشاره به فشارهای دشمنان در دهه اول انقلاب گفت: تا رحلت امام بیشترین فشارها از بیرون کشور بوده است و شامل مواردی مانند کودتا و جنگ تحمیلی بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ نرم دشمنان گفت: پس از جنگ تحمیلی دشمن به این سو رفت که برای از بین بردن نظام باید از درون فعالیت کند و جنگ نرم داشته باشد. اولین جنگ نرم که یک بحران از درون بوده است جریان آقای منتظری بود که دو جلد کتاب در تحکیم نظریه ولایت فقیه نوشته بود و در آن تشکیک می‌کرد.

وی اضافه کرد: 10 سال بعد قضیه جریان اصلاحات اتفاق افتاد و مقام معظم رهبری در نماز جمعه؛ اصلاحات را به اصلاحات آمریکایی و اصلاحات اسلامی تقسیم کردند. تقسیم‌بندی مقام معظم رهبری باعث شد که کسی نتواند از این بحث بهره‌برداری کند.

رسایی با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: 10 سال پس از آن بحرانی از درون اتفاق افتاد که صف‌بندی‌ها بسیار نزدیک؛ و تشخیص مشکل بود، این بحران، جریان جنبش سبز بود که تبدیل به جریان کودتا شد.

وی اضافه کرد: راس فتنه در بیرون آمریکا و اسرائیل بود اما در درون هم راس داشت و ما شاهد بودیم دشمنان امام؛ طرفدار خط امام شده و هر چه جلوتر رفتیم صف‌بندی‌ها مشخص‌تر شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکسینه شدن جامعه با فتنه 88 گفت: رهبری فتنه‌ها را همچون واکسن دانسته‌اند که سیستم امنیتی بدن را برای مقابله با بیماری تقویت می‌کند. ما باید چقدر هزینه می‌کردیم که به لایه‌های جامعه بفهمانیم برخی از افرادی که در این نظام عنوان دارند و آن را با اسم امام و شهدا به دست آورده‌اند، روحیه و اخلاقشان عوض شده است، فتنه سال 88 مانند یک واکسن این را به جامعه فهماند.

رسایی با اشاره به وجود یک بیماری در کشور گفت: یک بیماری در کشور پس از جنگ به وجود آمد که برخی از خواص به این جمع‌بندی رسیدند که بخش عمده‌ای از افراد جامعه از انقلاب خسته شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برخی از افراد سیاست‌مدار را انتخابات باز دانست و افزود: آن‌ها آرای مردم در انتخابات را این گونه تقسیم می‌کنند، 20 درصد از رای جامعه سفید است که آن‌ها رای دادن را تکلیف می‌دانند، 20 درصد جامعه به نامزدی رای می‌دهند که در انتخابات سیاه‌تر حرف بزند و رای 60 درصد شرکت کنندگان در انتخابات خاکستری است و چند روز یا چند ساعت مانده به انتخابات کاندیدای خود را انتخاب می‌کنند.

رسایی با اشاره به نظر ‌هاشمی در خصوص انتخابات اظهار داشت: آقای ‌هاشمی معتقد به مهندسی انتخابات بود و نیاز به مشارکت حداکثری را نمی‌دید. او معتقد بود در مشارکت حداکثری شاید مردم کسی را انتخاب کنند که مطلوب ما نباشد و ما نباید برای مشارکت حداکثری پای بکوبیم، افراد تکلیف‌مدار به کسی که ما بگوییم رای خواهند داد.

وی اضافه کرد: اما مقام معظم رهبری به مشارکت حداکثری تاکید داشتند و ایشان مردم را ریشه انقلاب می‌دانند و معتقد بودند هر چه رای در انتخابات بیشتر شود، انقلاب ریشه می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم گفت: در انتخابات 84 احمدی‌نژاد سفید حرف زد و سفید رای آورد، رای آوردن احمدی‌نژاد نشان داد که خواص شناخت درستی از آرای مردم نداشتند.

وی اضافه کرد: 60 درصد مردم از انقلاب خسته نشده بودند بلکه از اشرافی‌گری خسته شده بودند و در انتخابات 88 هم با مشارکت سیاسی بالا رای احمدی‌نژاد به 25 میلیون رسید.

رسایی با اشاره به گفت‌وگوی خود با احمدی‌نژاد اظهار داشت: در حاشیه یکی از نمازهای جماعت نهاد ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به من گفت رای بچه حزب‌اللهی‌ها بیشتر از 5 یا 6 میلیون نیست ما باید کاری کنیم که 13 میلیون رای موسوی را به داخل نظام بیاوریم، به او گفتم تو 25 میلیون رای خود را از سبد نظام بیرون می‌بری.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طرح قضیه هولوکاست را از اقدامات قابل دفاع احمدی‌نژاد دانست و افزود: ما با طرح هولوکاست بازی را به زمین دشمن بردیم.

وی اضافه کرد: احمدی‌نژاد، لاریجانی و ‌هاشمی مخالف حضور سعید جلیلی در دبیری شورای عالی امنیت ملی بودند و می‌گفتند او اهل مذاکره و لابی‌گری نیست و سخت است.

رسایی با اشاره به تاکتیک انتخاباتی برخی از شخصیت‌های سیاسی گفت: برخی از چهره‌ها همچون قالیباف و مشایی یک استراتژی داشتند و استراتژی آنها رسیدن به 13 میلیون رای مقابل بود و آنها می‌گفتند 25 میلیون رای برای ما است، چون احمدی‌نژاد عملکرد خوبی نداشت.

وی اضافه کرد: قبل از ثبت‌نام‌ هاشمی موضعی علیه او نداشتند و برخی از ستادهایشان و بدنه‌اش برای‌ هاشمی بودند ولی پس از ثبت‌نام ‌هاشمی دوران‌ هاشمی را بمباران کردند تا آنتی ‌هاشمی بودن خود را نشان دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری یکی از شاخصه‌های اصلی در انتخاب اصلح را سابقه کار اجرایی می‌دانند و شما چرا حامی کسی هستید که سابقه کار اجرایی ندارد اظهار کرد: شما باید شورای عالی امنیت ملی را بشناسید، شورای عالی امنیت ملی معاونت‌های مختلف دارد که از این جمله معاونت‌های اقتصادی، سیاست داخلی، سیاست خارجی، فرهنگی و... است.

وی اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی زمانی در مسئله‌ای ورود می‌کند که آن مسئله غامض شود و بحران امنیتی را به وجود می‌آورد و ترکیب جلسه‌های شورای عالی امنیت ملی از وزرای مربوطه و کارشناسان مرتبط است.

نماینده مجلس شورای اسلامی مسئله فتنه 88 را مرتبط به شورای امنیت ملی دانست و افزود: جلیلی گزینه‌ای است که به موضوعات و مسائل کشور اشراف دارد.

رسایی در پاسخ به سوالی در خصوص وابستگی‌اش به حزب و گروه خاصی بیان کرد: من به حزب یا گروه خاصی وابسته نیستم، البته جریان جبهه پایداری را به خاطر حضور آیت‌الله مصباح یزدی در راس آن همگراتر می‌دانم، ولی آنها نیز قابل نقد هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور چه شاخصه‌هایی باید داشته باشد تصریح کرد: مسئله جمهوری اسلامی در آینده مسئله اقتصاد است، ولی مسئله انقلاب اسلامی در آینده اقتصاد نیست، بین جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی تفکیک قائل شوید.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی محصور به مرز جغرافیایی است ولی انقلاب اسلامی محصور به مرز جغرافیایی نیست و شیعیان دنیا نگاهشان به ایران و مقام معظم رهبری است.

رسایی مسئله انقلاب اسلامی را بیداری اسلامی دانست و افزود: این موج دموکراسی غربی را به چالش کشانده است، مقام معظم رهبری به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی تاکید می‌کنند، ولی به ما نیز توجه می‌دهند که پیچ تاریخی حوادثی است که در منطقه می‌افتد.

وی بیان کرد: در مسئله انقلاب اسلامی نیاز به مدیری داریم که جراح بوده و قائل به جراحی باشد، در مسئله اقتصاد جراحی انجام دادیم و به هر حال در این جراحی خونریزی داریم، زمان اجرای طرح هدفمندی می‌گفتند که تورم حاصل از این طرح به 300 درصد می‌رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تورم دوره ‌هاشمی اظهار داشت: تورم در دولت آقای ‌هاشمی بدون انجام جراحی به 49 درصد رسید در دوره ‌هاشمی بحران‌های اجتماعی در شهرهایی همچون مشهد، قزوین و... داشتیم که ریشه سیاسی نداشت.

وی اضافه کرد: ما در دولت قبل جراحی داشتیم که خونریزی داشت، ولی نتیجه‌اش پربار بود مقام معظم رهبری نه با تعطیل کردن طرح هدفمندی و نه با پنج برابر کردن قیمت موافق بودند.

رسایی با اشاره به موج بیداری اسلامی گفت: بیداری اسلامی در کشورهایی همچون مصر، لیبی و... اتفاق افتاده است که کشور ما یا سفارتخانه نداشت و یا تعطیل بود.

وی مهم‌ترین مانع برای صدور انقلاب را سفارتخانه‌ها دانست و افزود: من در دوره اصلاحات برای تبلیغ به پاکستان رفتم، رایزن جمهوری اسلامی ایران من را دعوت کرد و گفت چرا در این کشور تبلیغ چادر می‌کنی؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کاندیداتوری‌ هاشمی در انتخابات اظهار داشت: ‌هاشمی به دنبال رقابت نبود بلکه به دنبال تایید صلاحیت بود تا با تایید صلاحیت شدن بگوید فتنه‌ای نبوده است یا او در راس فتنه نبوده است.

وی اضافه کرد:‌ هاشمی نیاز به تریبون تلویزیون داشت تا نظام را به خاطر احمدی‌نژاد محاکمه کند و مشکل احمدی‌نژاد این است که به دنبال ماندن در قدرت است. احمدی‌نژاد 92 علیه احمدی‌نژاد 84 است. احمدی‌نژاد در سیاست خارجی بازی‌های سیاسی شبیه اصلاح‌طلبان شده و فکر و ذکر او مشایی است. زمانی احمدی‌نژاد برای بالا پایین رفتن بازار وزیر جا به جا می‌کرد اما امروز اگر وزیری با مشایی هماهنگ نباشد تمام است.

رسایی با اشاره به تبعات تایید صلاحیت ‌هاشمی گفت: اگر ‌هاشمی تایید صلاحیت می‌شد، پمپاژ بی‌غیرتی و بی‌تفاوتی به بدنه حزب‌اللهی جامعه بود. اگر‌ هاشمی تایید صلاحیت می‌شد و رای نمی‌آورد، در صورت وقوع اتفاق دیگر حزب‌اللهی‌ها به کف خیابان نمی‌ریختند و می‌گفتند آیا ما کتک بخوریم و راس فتنه تایید صلاحیت شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ‌هاشمی در صورت مناسب نبودن وضعیت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ‌هاشمی تا دقیقه 90 می‌آمد و اگر فضا را مناسب نمی‌دید می‌گفت من آمدم و هشت سال پیش نیز من راست می‌گفتم. من 78 سال سن دارم و برای روشنگری آمده بودم، در انتخابات هر کس که می‌خواست به من رای بدهد به روحانی رای دهد و از انتخابات کنار می‌رفت.

وی اضافه کرد: ‌هاشمی تمام تلاش‌ها برای رفتن اصلاح‌طلب‌ها پشت سر روحانی را انجام داد، اما این اتفاق نیفتاد. اگر در انتخابات روحانی رای می‌آورد می‌گفتند روحانی به خاطر‌ هاشمی رای آورد. اگر هم روحانی رای نمی‌آورد ‌هاشمی چیزی را از دست نمی‌داد.

رسایی در پاسخ به سوالی در خصوص رد صلاحیت لنکرانی اظهار داشت: آنچه که من می‌دانم لنکرانی رد صلاحیت نشد کناره‌گیری کرد. شورای نگهبان دو برداشت حداقلی و حداکثری از رجل سیاسی داشت.

وی اضافه کرد: در برداشت حداقلی که سخت‌گیرانه بود، اگر کسی چهار سال مسئولیت وزارت را بر عهده داشت، به او رجل سیاسی نمی‌توان گفت آن وقت اگر کسی احراز صلاحیت نشود، لنکرانی و غیر لنکرانی ندارد. اگر لنکرانی را تایید صلاحیت کنیم، باید وزیری همچون علی احمدی و سعیدی‌کیا را هم تایید صلاحیت کنیم. در برداشت حداکثری 16 یا 17 نفر تایید می‌شدند و شورای نگهبان گفت برداشت ما از رجل سیاسی برداشت حداقلی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایتش از جلیلی پیش از کناره‌گیری لنکرانی تصریح کرد: من جلیلی را اصلح می‌دانستم، یک سال پیش در هفته‌نامه 9 دی تیتر آمدن قطعی‌ هاشمی را به صحنه انتخابات زدم و این مطلب یک تحلیل روشن بود چرا که ‌هاشمی راهی جز ورود به انتخابات نداشت. او در 88 همه چیز را باخته بود و تنها راه پیش روی او کاندیداتوری بود تا پشت تریبون خود را احیا کند.

وی اضافه کرد: تنها جلیلی است که می‌تواند پرچم گفتمان اصیل انقلاب را در مقابل عارف و روحانی بردارد.

رسایی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های اقتصادی کاندیداها گفت: من برنامه اقتصادی نمی‌بینم کسی هم نمی‌تواند برنامه اقتصادی جدیدی بیاورد. قانون برنامه پنج ساله و برنامه چشم انداز وجود دارد که هر کسی بیاید باید در راستای این قوانین برنامه‌های خود را اجرایی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص نظرسنجی‌ها تصریح کرد: نظرسنجی در کشور ما به صورت علمی نیست، البته نظرسنجی یکی از شاخصه‌های اصلی در انتخاب اصلح نیست. آیت‌الله مصباح یزدی می‌گوید برای خدا کار کنید، اصلح مقبول هم می‌شود.

انتهای پیام/2258/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول