اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امروز جهان تشنه شناخت اندیشه‌های سیاسی امام خمینی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بسیاری در دنیا منتظر شناخت دیدگاه‌های امام خمینی در چگونه برقرار کردن نظام اسلامی به واسطه ماندگاری آن با وجود همه فشارها هستند.

امروز جهان تشنه شناخت اندیشه‌های سیاسی امام خمینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ سید محمد حسینی در نشستی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اعضای کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی امام خمینی (ره) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد با استقبال از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارهای پژوهشی و اساسی در کشور علاقمند است و این کارها ماندگار خواهد شد و دستمایه کارهای دیگر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به تبیین اندیشه سیاسی امام راحل پرداخت و ابراز داشت: امروز بسیاری در دنیا آماده هستند با دیدگاه‌های امام ‌خمینی در چگونه برقرار کردن نظام اسلامی آشنا شوند، زیرا این انقلاب با وجود همه فشارها ماندگار شد و در برابر مشکلات ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام راحل نگاهشان از بزرگان دیگر متفاوت بود و کمتر کسی را می‌توانیم بیابیم که جامعیت دیدگاه امام را داشته باشد و توانسته باشد آن را در عمل پیاده کند.

حسینی با بیان اینکه امام خمینی تئوری پرداز ولایت فقیه بودند بیان داشت: ایشان خود پای کار ایستادند تا آن را به ثمر نشانند، بسیاری فکر می‌کردند پس از پیروزی انقلاب در ایران تغییراتی جزئی در نظام سیاسی کشور اتفاق خواهد افتاد، ولی امام اعتقاد داشتند قانون اساسی نیاز به تغییر جدی دارد و باید نظامی مبتنی بر ولایت فقیه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: اندیشه امام بر اساس عزت و شوکت جامعه مسلمین است که بر اساس آن کافرین نباید بر مسلمین سلطه داشته باشند و امروز افراد بسیار زیادی در دنیا علاقه‌مند هستند با این اندیشه امام آشنا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین‌المللی امام خمینی فرصت مغتنمی برای معرفی دیدگاه‌های سیاسی ایشان به جهانیان است افزود: مقالاتی که به این جشنواره ارسال می‌شود لازم است به زبان‌های مختلف ترجمه شده و در اختیار ملت‌های جهان مانند مصر، تونس و یمن قرار گیرد، زیرا آن‌ها امروز به شدت به این مطالب نیازمندند.

حسینی ادامه داد: مردم‌سالاری دینی، جمهوریت و اسلامیت مسائلی است که پس از مدت‌ها برای ما حلاجی شده و به ثمر نشسته و وظیفه ما این است که این تجربیات را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه قم بزرگترین و با عظمت‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است خاطرنشان کرد: مردم کشورهای دیگر امیدی به عالمان خود ندارند لذا باید در ایران کارهای تئوریک و مبنایی انجام شده و برای آن‌ها ترجمه و ارسال شود.

انتهای پیام/78009/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول