اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در جمع خبرنگاران مطرح شد

توانگر: آیت‌الله مهدوی‌کنی ‌به حضور اعضای ائتلاف پیشرفت تا آخر تاکید داشت‌

سخنگوی ستاد انتخاباتی حداد‌ عادل گفت: هر سه نفر ائتلاف پیشرفت بر اساس تکلیف علمای جامعتین می‌مانند.

توانگر: آیت‌الله مهدوی‌کنی ‌به حضور اعضای ائتلاف پیشرفت تا آخر تاکید داشت‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی توانگر عصر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: سیاست‌مدارانی در کشور وجود دارند که وجه فرهنگی و حکمت‌شان بر سیاست آن‌ها تقدم دارد که حداد عادل از جمله آنان به شمار می‌رود و در حقیقت او در مواضع سیاسی صاحب‌نظر بوده و اصولگرایی خود را به اثبات رسانده است.

وی با بیان اینکه تلقی برخی از افراد از رقابت انتخاباتی، پرخاشگری است، خاطرنشان کرد: حداد عادل تعامل را بر تنازع برتر دانسته و قائل به داشتن بحث‌های ایجابی،‌ به دور از تنازع است.

توانگر در توضیح به وجود آمدن ائتلاف پیشرفت، بیان داشت: اصل به وجود آمدن ائتلاف پیشرفت بر مبنای جلوگیری از سکان‌داری نیروهای دوم خرداد بود تا با حضور نیرو‌های اصولگرا نهضت خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حداد‌ عادل ادامه داد: ما فکر می‌کنیم با حضور چهره‌ای اصول‌گرا در ریاست قوه مجریه، این نهضت ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: باید اشاره کرد که اگر احساس شود چهره‌ای از جریان دوم خرداد، بخواهد سکان را به دست گیرد، در بین اصولگرایان احساس خطری می‌شود و با تعریف ساز‍‌و‌کار‌هایی، تمام نامزد‌های اصول‌گرا با یکدیگر هماهنگ شده و تنها یک کاندیدا در صحنه می‌ماند.

توانگر اضافه کرد: در حال حاضر احساس خطری از این نظر وجود ندارد و حضور سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف پیشرفت، در این انتخابات قطعی‌ است.

وی گفت: حداد عادل یک کاندیدای با برنامه‌ای است که در عرصه انتخابات حضور پیدا کرده و به نفع هیچ‌کس کنار نمی‌رود. 

توانگر درباره ادامه حضور حداد ‌عادل در انتخابات، اضافه کرد: سه عضو ائتلاف پیشرفت با علمای جامعتین دیدار داشته‌اند که آیت‌الله مهدوی‌کنی بیان داشتند تا زمانی که این احساس خطر وجود ندارد، هر سه نفر ائتلاف در صحنه بمانند و به تبع آن، بر اساس تکلیفی که این علما تعیین کرده‌اند، حداد ‌عادل و دو نامزد دیگر در صحنه می‌مانند.

وی در ادامه گفت: ویژگی حداد ‌عادل در مجلس هفتم و قبل از آن خصلتی همکاری‌جویانه است و قائل به حفظ وحدت و قاطعیت است.

توانگر افزود: باید گفت مشی فرهنگی و اخلاقی حداد عادل به گونه‌ای است که تمام گروه‌های سیاسی در تهران و نیروهای اصولگرا بر ایشان اجماع داشتند و در حدود 50 درصد از آرای مردم این شهر به این کاندیدا تعلق گرفت.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حداد‌ عادل ادامه داد: حداد عادل در عرصه سیاسی هر جا که لازم بوده و هست ورود پیدا کرده و معتقد است که کاندیداها باید براساس معیارهایی که از سوی رهبری تعریف شده حرکت کنند که اگر کسی خلاف آن را عمل کند بی‌انصافی پیش می‌آید.

وی در ادامه با بیان اینکه شعار حداد ‌عادل در انتخابات «دولت تقوا و تدبیر» است، اذعان داشت: مدیر و مدبر بودن کاندیدای مورد نظر ما و دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم همگی مورد تأیید شورای نگهبان است و  عملکرد حداد عادل در مجلس هفتم نشان از توانمندی دارد و همچنین وی تشنج، التهاب و پنجه‌کشیدن به صورت رقبا را در صحنه نمی‌پذیرد.

توانگر در بیان انتقادات خود به دولت‌های احمدی‌نژاد، بیان کرد: دولت نهم براساس معیارهایی که رهبری ترسیم کردند، نمره قابل قبولی به دست آورد اما فاصله از این معیار‌ها در دولت احمدی‌نژاد زمانی ایجاد شد که انحراف در گفتمان اصولگرایی و انقلاب پیش آمد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حداد ‌عادل در ادامه بیان داشت: اکنون  فاصله ما با احمدی‌نژاد به دلیل این است که دولتش دیگر اصولگرا نیست و تفکر آن که در چارچوب دولت اصلاح‌طلبان و کارگزاران می‌گنجد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی کشور توجه به اقتصاد مهمتر از مباحث دیگر از جمله فرهنگ نیست، ابراز داشت: در مجلس هفتم مباحث اقتصادی جدی بود و مهمترین بحث‌های اقتصادی در 12 سال گذشته در مجلس تصویب شد که از جمله آن‌ها طرح تثبیت قیمت‌ها در سال 84 بود و همچنین سهمیه‌بندی بنزین که دولت احمدی‌نژاد مخالف آن بود در این مجلس به تصویب رسید.

توانگر همچنین با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان که در حداقل خود بود در این دوره از مجلس افزایش یافت، گفت: این کاندیدا با نگاه فرهنگی عمیقی که دارد از علم اقتصاد فاصله نمی‌گیرد و از ویژگی‌های این کاندید استفاده از توانمندی تمام نیروهای انقلاب است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی حداد ‌عادل در پایان بیان کرد: در فتنه 88 با وجود اینکه فضای کشور به گونه‌ای بود که نخبگان از دیدگاه‌های رهبری فاصله گرفته بودند، اما این کاندیدا به بیان مواضع انقلابی خود و روشنگری زوایای این فتنه پرداخت.

انتهای پیام/2448/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول