اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ با حضور آیت‌الله نوری همدانی و وزیر ارشاد

مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور شد

مراسم اعطای حکم دبیری دبیرخانه شعر آیینی کشور به محمد علی مجاهدی امروز با حضور آیت‌الله نوری همدانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد.

مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی مجاهدی طی حکمی از سوی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت دبیر شعر آئینی کشور منصوب شد.

در متن این پیام آمده است: «شعر! بی‌جوشش نمایی است ساختار ریز نه بنایی خیال انگیز! شعر آنگاه که از باور خیزد، ناگزیر از سرشاری! بر جان دیگران ریزد. در هر هنر اگر حقوق معنوی شیرازه دفتر استقلال تألیف است، در شعر، حدود معنوی شاخصه استهلال تکلیف است. جنابعالی که در شعر، شهروند شریف آئین گزین بوده‌اید، خود شهربند و برج و باروی این سیاق گشته‌اید! پس به حفظ حصن این حصار به «دبیری شعر آئینی کشور» منصوب می‌شوید. پالایش دامان این طهره دامنه، همتی از جنس قله پیمایان و جمعیتی از نوع یاران را می‌طلبد! عنایت انبیاء و اولیا شامل حال شما و آن مجموعه قرار گیرد. توفیق، رفیق طریق عزت و اعتبارتان باد!»

مراسمی هم به همین مناسبت امروز در دفتر آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد؛ در این مراسم علاوه بر وزیر ارشاد، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور فعال و گسترده مجاهدی در عرصه‌های هنری و ادبی کشور را شایسته تقدیر دانست و افزود: حرکتی که این شاعر آیینی شروع کرده تاثیرات بسیار مثبتی بر روی شاعران جوان داشته است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شعر فارسی در این وزارتخانه صورت گرفته است گفت: آموزش شاعران جوان از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در مسیر توسعه و گسترش شعر فارسی انجام شده است.

کرم‌رضا پیریایی استاندار قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و با اشاره به سابقه آشنایی خود با استاد مجاهدی خاطرنشان کرد: در طول این سال‌ها از این شاعر آیینی بارها تجلیل شده و تلاش‌های ارزنده او مورد تقدیر قرار گرفته است که این امر نشان‌دهنده عمق فعالیت‌های فرهنگی و هنری اوست.

در ادامه آیت‌الله نوری همدانی هم طی سخنانی گفت: فطرت انسان بر زیبایی دوستی است و از آنجا که شعر، ادبیات و هنر هم زیبا هستند مورد پسند واقع می‌شوند.

مجاهدی هم در این مراسم با بیان اینکه دبیری این مرکز بار بسیار سنگینی را بر دوش او گذاشته است اظهار کرد: از اینکه این حکم را از دست آیت‌الله نوری همدانی دریافت می‌کنم بسیار خوشحالم.

وی افزود: باید دغدغه رهبر معظم انقلاب در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی را در شعر هم رعایت کرد.

محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه فرزند مرحوم آیت‌الله آقا میرزا محمد مجاهدی متولد سال 1329 در قم و دارای مدرک لیسانس حقوق قضائی از دانشگاه تهران و گواهینامه نشان درجه یک هنری در رشته شعر معادل ارزش دکتراست.

عضویت در شورای سیاست‌گذاری شعر فجر و شعر فارسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی هنر وابسته به دفتر تبلیغات، ریاست هیئت مدیره کانون شاعران و مداحان استان قم از سال 1386 تاکنون، مدیریت انجمن هنرهای ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سال 1373 تاکنون، مدیر انجمن ادبی محیط از سال 1342 تاکنون و تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دوره‌های آموزشی در حوزه هنری از جمله مسئولیت‌های مجاهدی هستند.

«شکوه شعر عاشورا در زبان فارسی»، «سیمای مهدی موعود در آیینه شعر فارسی»، «سیری در قلمرو شعر نبوی»، «تصحیح و مقابله و تعلیق منظومه عاشورایی»، «معارف اللطایف»، «سیری در ملکوت» و «یک آسمان پرواز» از جمله آثار مجاهدی در حوزه شعر و ادب فارسی هستند.

انتهای پیام/78004/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول