اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان مطرح کرد

اختصاص وام بلاعوض به حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی شفت / مسئولان همه پای کار باشند

استاندار گیلان گفت:‌ 12.5 میلیون تومان به صاحبان منازل و 5 میلیون تومان به صاحبان تجاری ‌مسافر کاشانه و 3 میلیون تومان به هرکدام از حادثه‌دیدگان آتش سوزی شفت به صورت بلاعوض داده می‌شود.

اختصاص وام بلاعوض به حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی شفت / مسئولان همه پای کار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت کیهان هاشم‌نیا امروز در جلسه ستاد بحران آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان در فرمانداری شفت، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مربوطه باید هرچه سریع‌تر شرایط عادی در این منطقه را فراهم کنند.

وی با ابراز تاسف از این حادثه، به خانواده‌های حادثه‌دیده اطمینان خاطر داد که تمام تلاش مسئولان امر و خود را برای برطرف شدن مشکلات به وجود آمده انجام دهد.

استاندار گیلان با درخواست از ارائه کارهای انجام شده توسط مسئولان اداره‌های برق، مخابرات، کمیته امداد و هلال احمر و دیگر اداره‌های مربوطه در امر کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده از آنها خواست تا در فرصت کوتاه تمام مشکلات موجود را بررسی و برطرف کنند.

وی درباره اسکان حادثه‌دیدگان تصریح کرد: اداره‌های اوقاف و آموزش و پرورش و هلال احمر و بهزیستی و بنیاد مسکن باید شرایط سخت حادثه‌دیدگان را با دقت بررسی کنند.

هاشم‌نیا افزود: با توجه به اینکه فصل سرما در این منطقه نسبت به دیگر مناطق زودتر آغاز می‌شود نسبت به تأمین اسکان موقت و دایم حادثه‌دیدگان باید سریع‌تر اقدام شود.

وی ایجاد پایگاه‌های امداد، نجات و اورژانس اجتماعی و ایستگاه آتش‌نشانی را از ضروریات این منطقه دانست و اذعان کرد: باید از محل اعتبارات استانی و یا ستاد بحران استان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

استاندار گیلان درباره میزان تسهیلات به مردم تصریح کرد: 12.5 میلیون تومان به صاحبان منازل و 5 میلیون تومان به صاحبان تجاری مسافر کاشانه و 3 میلیون تومان به هر کدام از حادثه‌دیدگان به صورت بلاعوض داده می‌شود.

وی ساخت بهداری و خانه بهداشت را از دیگر مصوبات مهم این جلسه ذکر کرد و گفت: امیدواریم تا شهریور ماه آینده این مهم انجام شود.

هاشم‌نیا متذکر شد: اصول فنی ساخت واحدهای تجاری و مسکونی در این منطقه باید به گونه‌ای باشد تا در مقابل آتش و زلزله مقاوم باشد.

وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری درباره ساخت و سازه‌های جدید باید با کار کارشناسی و در نظر گرفتن نظرات مردم منطقه صورت گیرد.

نماینده مردم شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور با ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی در روستای امامزاده ابراهیم (ع)، از تلاش‌های فرماندار و دیگر مسئولان در این شهر قدردانی کرد.

ناصر عاشوری گفت: شهرک زیارتی توریستی امامزاده ابراهیم (ع) برای سومین بار دچار حریق شده که این مسئله از عدم آموزش لازم و همچنین نبود امکانات لازم و رعایت نکردن موارد ایمنی و اقدام‌های پیشگیرانه بوده است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در راستای بازسازی امامزاده هاشم تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.

فرماندار شفت نیز در جلسه مذکور با ارائه اقدام‌های انجام شده، از مسئولان امر خواست تا در ساخت مسکن و ارائه تسهیلات از اقدام‌های سخت‌گیرانه پرهیز کنند.

جواد شفیعی‌ثابت اظهار کرد: حادثه‌دیدگان باید هرچه سریع‌تر بتوانند با توجه به فرارسیدن فصل گردشگری در این روستا کسب درآمد کنند.

انتهای پیام/2300‌/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول