اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد عنوان کرد

نامگذاری روز صائب تبریزی در تقویم رسمی کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معاونت امور قرآن و عترت در این وزارتخانه تشکیل شد از نامگذاری روز صائب تبریزی در تقویم رسمی کشور خبر داد.

نامگذاری روز صائب تبریزی در تقویم رسمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسینی ظهر امروز در مراسم اعطای حکم دبیری دبیرخانه شعر آیینی کشور به استاد مجاهدی که در دفتر آیت‌الله نوری همدانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به تلاش‌های فراوان مجاهدی در حوزه شعر آیینی اظهار کرد: این شاعر ارزنده تاکنون کنگره‌های بزرگی را در حوزه شعر و ادبیات برگزار کرده و شایسته این حکم است.

وی حضور فعال و گسترده مجاهدی در عرصه‌های هنری و ادبی کشور را شایسته تقدیر دانست و افزود: حرکتی که این شاعر آیینی شروع کرده تاثیرات بسیار مثبتی بر روی شاعران جوان داشته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شعر فارسی در این وزارتخانه صورت گرفته است گفت: آموزش شاعران جوان از جمله فعالیت‌هایی بوده است که در مسیر توسعه و گسترش شعر فارسی انجام شده است.

وی برگزاری همایش بزرگداشت و تکریم صائب تبریزی طی هفته گذشته را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شاعر بزرگ دارای اشعاری در حوزه اخلاق و عرفان است و از شعرهای او در مداحی‌ها استفاده زیادی می‌شود ضمن اینکه مقرر شد تا در تقویم رسمی کشور روزی به نام صائب تبریزی درج شود.

حسینی با بیان اینکه معاونت امور قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل ‌شده است عنوان داشت: توجه بیشتر به مسائل قرآنی از جمله اهداف راه‌اندازی این معاونت بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار مختلف نویسندگان و هنرمندان در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همزمان با مبعث حضرت محمد(ص) نیز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور قاریانی از 75 کشور جهان در جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

حسینی با تاکید بر گسترش اخلاق و فرهنگ دینی در جامعه افزود: در صدد هستیم تمام اقدامات فرهنگی را با نگاه دینی ساماندهی کنیم تا به این هدف برسیم.

انتهای پیام/78004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول