اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کارگروه کشاورزی بسیج مهندسین استان سمنان خبر داد

سمنان پایلوت ملی طرح «بسیج همگام با کشاورز» شد / افزایش 30 درصدی تولید محصول

رئیس کارگروه کشاورزی بسیج مهندسین استان سمنان از افزایش 30 درصدی تولید محصول در سمنان خبر داد و گفت: سمنان، پایلوت ملی طرح «بسیج همگام با کشاورز» است.

سمنان پایلوت ملی طرح «بسیج همگام با کشاورز» شد / افزایش 30 درصدی تولید محصول

حسین عزالدین امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان به تشریح طرح‏های جدید کشاورزی در سمنان پرداخت.

وی، سیاست‌های کلی بخش کشاورزی و برخی اصول اقتصاد مقاومتی را توسعه پایدار کشاورزی، تأمین امنیت غذایی، نوسازی نظام تولید کشاورزی، ارتقای سطح درآمد زندگی روستائیان و کشاورزان عشایر،‌ مردمی کردن اقتصاد و توجه به اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد.

رئیس کارگروه کشاورزی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان اظهار داشت: توانمندسازی بهره‌برداران و افزایش تولید، هم‌افزایی امکانات سپاه و سایر دستگاه‌ها، فقرزدایی از جامعه روستایی با مشارکت مردم، حرکت جهادگونه با روحیه و توان بسیجی، تکمیل ظرفیت‌های خالی مناطق با شناخت استعدادها اساس طرح محسوب می‌شود.

عزالدین رویکرد طرح را افزایش تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی بر اساس پتانسیل‌های هر منطقه (در هر منطقه حداکثر پنج محصول و حداقل دو محصول) عنوان کرد.

وی گفت: این طرح با وجود ظرفیت‌های خالی در بخش کشاورزی، هماهنگی و همدلی در بین دست‌اندرکاران طرح، گستردگی پایگاه‌های بسیج در مراکز خدمات کشاورزی در نقاط روستایی، وجود تجارب و الگوهای ملی موفق در سطح استان، ورود فعال و جدی بسیج به بخش کشاورزی و وجود توان فنی و تجربی در جهاد کشاورزی و مهندسی بسیجی و نخبگان برتر از توانمندی و قابلیت اجرایی برخوردار است.

عزالدین افزود: در این طرح، شبکه‌ای از کارشناسان متخصص ایجاد شده‌اند و به همین منظور سه سایت توانمندسازی برای طرح‌های جدید طراحی شده است.

وی از جمله دستاوردهای این طرح را بهره‌وری کاهش زمان اجرای طرح اشتغال مولد در روستا، افزایش کیفیت تولید، تعیین اولویت‌های محصولی به تفکیک شهرستان‌ها و آغاز بررسی و بومی‌سازی بر اساس شرایط عنوان کرد.

رئیس کارگروه کشاورزی سازمان بسیج مهندسین استان سمنان با بیان اینکه تأمین اعتبارات مورد نیاز طرح و تقویت هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله نیازمندی‌های طرح است، گفت: بر این اساس در استان یک پایلوت ملی در قالب طرح بسیج همگام با کشاورزان در استان آغاز می شود تا در یک دوره زمانی مشخص تا 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/74005/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول