اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری مطرح کرد

مقابله با شن‌های روان در طول جاده‏های کشور / مهار بیابان‌زایی در حاشیه شهرها

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور از مقابله با شن‌های روان در طول جاده‏های کشور و مهار بیابان‌زایی در حاشیه شهرها خبر داد.

مقابله با شن‌های روان در طول جاده‏های کشور / مهار بیابان‌زایی در حاشیه شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان، پرویز گرشاسبی در جمع مسئولان منابع طبیعی استان سمنان اظهار داشت: محور اصلی کارهای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در بخش بیابان، مهار کانون‌های بحران است.

وی تصریح کرد: مقابله با شن‌های روان در طول مسیر جاده‏ها در دست مطالعه و اجراست؛ البته مسئله فقط مصون ‌ماندن جاده مد نظر نیست.

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: پروژه‌ای با عنوان احیای جنگل‌های مناطق بیابانی و خاک‌های شور در دست اجرا داریم؛ یکی از اهداف این پروژه‏ها، مهار بیابان‌زایی در حاشیه شهرهاست.

گرشاسبی بیان داشت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مدیریت 83 درصد از کل عرصه‌های طبیعی و ملی کشور از جمله عرصه‌های بیابانی را بر عهده دارد.

وی گفت: امروز جهان با سه چالش بزرگ تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بروز پدیده بیابان زایی مواجه هست و این سه، زندگی بیش از یک میلیارد انسان را در جهان تهدید می کند.

* اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری سازمان ملل

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری سازمان ملل را یک اتفاق جالب و میمون در کشور قلمداد کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر استان های خراسان جنوبی، تهران، البرز، مرکزی، سمنان و کرمان، استاندار استان اصفهان نیز صراحتاً اعلام کرد که این پروژه حتماً باید در استان مزبور اجرایی شود.

گرشاسبی اظهارکرد: خوشبختانه در ترسیب کربن به نقطه ای رسیدیم که مدل و حرف برای گفتن داریم و نماینده سازمان ملل متحد تاکید داشته که این طرح علاوه بر اجرای آن در سراسر کشور باید به کشورهای همسایه و تحت تاثیر انتقال و تعمیم پیدا کند.

*آغاز فعالیت اجرایی طرح ترسیب در استان‌های کرمان، تهران، سمنان و بوشهر

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: این پروژه که با هدف غنی‌کردن پوشش گیاهی و با مشارکت مردم به اجرا درخواهد آمد؛ تجربه خوب اجرای این پروژه در خراسان‌جنوبی سبب شد تا در سفر ریاست سازمان جنگل‏ها به استان سمنان در مصوبه‌ای اجرای این پروژه به مناطق بیابانی شهرستان دامغان تعمیم داده شود.

گرشاسبی اضافه کرد: در طول سه سالی که از این مصوبه می‌گذرد، شش استان به حلقه اجرایی پروژه ترسیب ‌کربن اضافه شده‌اند؛ در شهرستان سه ‌قلعه خراسان‌جنوبی هم سایتی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: فعالیت اجرایی این پروژه امسال در استان‌های کرمان، تهران، سمنان و بوشهر نیز آغاز می‌شود.

معاون آبخیزداری ‌سازمان‌ جنگل‌ها‌، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: اصفهان، یزد و سایر استان‌هایی که مشکل بیابان‌زایی دارند، در مرحله بعدی به این طرح اضافه می‌شوند؛ استانداران هم مشارکت خوبی داشته‌اند.

گرشاسبی بیان کرد: تلاش ما این است که منابع طبیعی به‌ویژه بیابان که شکننده‌ترین اکوسیستم است با کمک بهره‌برداران حفظ شود؛ زیرا دولت به تنهایی قادر به این کار نیست؛ حتی اگر بتواند تمام کانون‌های بیابا‌ن‌زایی را مهار کند از نگهداری آن ناتوان است، به همین دلیل به این سمت رفتیم که مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم را جلب کنیم.

انتهای پیام/2249/‌ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول