اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دامغان:

نامزدهای انتخاباتی از ریخت و پاش پرهیز کنند / تخریب و تهمت در کار نباشد

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخاباتی باید از ریخت و پاش پرهیز کنند، گفت: تخریب و تهمت در نباید کار نامزدها رخنه پیدا کند.

نامزدهای انتخاباتی از ریخت و پاش پرهیز کنند / تخریب و تهمت در کار نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمود ترابی ظهر امروز در نشست هیئت‏های اجرایی و نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای دامغان، دیباج،کلاته‏رودبار و امیریه در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دامغان، به نقش و جایگاه شوراها در نظام اسلامی پرداخت.

وی افزود: مشورت از سفارشات قرآن مجید و ائمه معصومین(ع) است که عقل و شرع اسلام نیز آن را تأیید می‏کند.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: خدمت به مردم باید در سرلوحه کار نامزدهای شوراها باشد؛ چون اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با رأی مردم انتخاب می‏شوند و سر کار می‏آیند، نباید پس از کسب رأی، مردم را فراموش کنند و از آنان غافل شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که نامزدهای شوراها باید به آن توجه کنند، تبعیت از قانون و اجرای درست آن است و کاندیداها در کارهای خود باید عملاً از قانون حمایت کنند.

وی افزود: قانون وظیفه رأی‏دهندگان و هیئت‏های اجرایی و نظارت را مشخص کرده و همه موظف هستند تا به قانون و اجرای آن در جامعه پایبند باشند.

ترابی تصریح کرد: اجرا و عمل به قانون عبادت محسوب می‏شود؛ پس همگان باید در این عمل و عبادت سهیم باشند.

وی خطاب به نامزدهای شوراها اظهار داشت: در ایام تبلیغات انتخابات از ریخت و پاش پرهیز کنید؛ چرا که اسلام با اسراف و ریخت و پاش مخالف است.

امام جمعه دامغان یادآور شد: تخریب و تهمت نباید در کار نامزدها باشد و تخریب و تهمت به منزله بازی کردن با آبروی افراد است.

ترابی افزود: وعده‏های نامزدها باید صادقانه باشد و باید به آن وعده‏ها عمل کنند و اعتماد خود را با دادن وعده‏های بی‏مورد به مردم خراب نکنند.

وی گفت: عمل به وحدت یکی از موضوعاتی است که نامزدها باید به آن توجه ویژه داشته باشند و عمل به وحدت از نشانه‏های ایمان بوده و در اسلام از یک جایگاه ممتاز برخوردار است.

انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 24 خرداد و هم‏زمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‏شود که در شهرستان دامغان، 109 نامزد خود را برای رقابت انتخاباتی در شهرهای دامغان، دیباج، کلاته‏رودبار و امیریه برای عضویت در شوراهای اسلامی شهری آماده می‏کنند.

نشست مشترک اعضای هیئت‏های اجرایی و نظارت با نامزدهای شوراها با هدف آشنایی آنان با قوانین و مقررات انتخاباتی از سوی ستاد انتخاباتی شهرستان دامغان برگزار شد.

انتهای پیام/2249/‌ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول