اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«مک کین» خواستار ارسال سلاح توسط آمریکا برای مخالفان سوریه شد

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که چند روز پیش به سوریه سفر کرد در مصاحبه‌ای تأکید کرد اطمینان دارد آمریکا می‌تواند برای مخالفان سوری سلاح ارسال کند بدون آنکه نگران این باشد که این سلاح‌ها به دست افراد ناشایست می‌افتد.

«مک کین» خواستار ارسال سلاح توسط آمریکا برای مخالفان سوریه شد

به گزارش فارس، «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که اخیراً سفر مشکوک و بی سر و صدایی به سوریه برای دیدار با مخالفان این کشور داشته است، روز چهارشنبه به وقت محلی به شبکه «سی ان ان» گفت که اطمینان دارد آمریکا می‌تواند برای گروه‌های مسلح و شورشی سوریه سلاح ارسال کند بدون اینکه نگران باشد این سلاح‌ها به دستان افراد نادرست خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم تشخیص دهیم که این افراد (آنهایی که برایشان سلاح می‌فرستیم) چه کسانی هستند. ما می‌توانیم به افراد درست کمک کنیم.

مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آریزونا» آمریکا یکی از حامیان سرسخت کمک نظامی آمریکا به شورشیان سوریه که با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در جنگ هستند، می‌باشد.

این اظهارات مک کین پس از آن اعلام شد که برخی از قانونگذاران آمریکایی ابراز نگرانی کردند که احتمال این وجود دارد که سلاح‌های آمریکا به دست افراد نادرست در سوریه بیافتد و در نهایت همین سلاح‌ها علیه آمریکا و همپیمانان این کشور استفاده شود.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که مبارزان افراطی در سوریه تنها بخش کوچکی از نیروهای مسلح و مخالف در سوریه را تشکیل می‌دهند.

گرچه پیشتر، آمریکا به طور مخفیانه و در لفافه به دنبال کمک به مخالفان سوری بود اما اخیراً بحث کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به مخالفان سوری علنی شده است.

دولت اوباما اعلام کرده است که تمامی گزینه‌ها را در قبال سوریه روی میز حفظ می‌کند و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز یک کنفرانس بین‌المللی درباره سوریه را در ژنو سازماندهی کردند.

مک کین در حین دیدار روز دوشنبه خود از سوریه با ژنرال «سالم ادریس»، فرمانده شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه دیدار کرد.

وی درباره این دیدار گفت: آنها (مخالفان سوری) درباره حضور جنگجویان حزب‌الله، نفوذ بیشتر ایران و به طور قطع افزایش فعالیت‌های بشار اسد، آشفته هستند.

آمریکا در حالی به دنبال مداخله در سوریه است که افکار عمومی آمریکا به شدت با مداخله نظامی واشنگتن در سوریه مخالف است، اما مک کین اعلام کرد که ادریس و دیگر فرماندهان مخالفان سوریه خواستار مداخله آمریکا در سوریه هستند.

وی همچنین درباره دیدار با مخالفان سوریه تصریح کرد که آنها به وضوح مشخص کردند که خواستار سلاح‌های آمریکا هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول