اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ علاءالدین بروجردی در مشهد مطرح کرد

انتقال بحران از سوریه به عراق توسط حامیان تروریست‌ها / استقرار سامانه موشکی S300 در سوریه

رئیس کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حامیان تروریست‌ها تصمیم به انتقال بحران سوریه به عراق دارند، گفت: سامانه موشکی S300 روسیه در کشور سوریه مستقر شده است.

انتقال بحران از سوریه به عراق توسط حامیان تروریست‌ها / استقرار سامانه موشکی S300 در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علاء‌الدین بروجردی دقایقی پیش در نشست با اصحاب رسانه در محل سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی این شهر ضمن بررسی تحولات اخیر سوریه و خاورمیانه اظهار کرد: خوشبختانه شاهد آن هستیم که امنیت سوریه و به ویژه دمشق از روزهای گذشته بیشتر شده و به نوعی می‌توان گفت وضعیت امنیت سوریه در حال حاضر مطلوب است.

* حل بحران سوریه از مسیر نظامی امکانپذیر نیست

بروجردی با تأکید براینکه حل بحران سوریه از مسیر نظامی امکانپذیر نیست، گفت: بحران سوریه از مسیر سیاسی قابل حل است و نظامی‌گری سبب آتش‌افروزی‌های مضاعف در سوریه می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بحران سوریه حل نظامی ندارد و ما موافق گفت‌وگو و مذاکره در این باره هستیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری گفت‌وگو و مذاکرات ایران با گروه‌های معارض و نمایندگان دولت سوریه یادآور شد: با توجه به اینکه تأکید بر حل بحران سوریه از مسیر سیاسی داریم گفت‌وگوهایی با گروه‌های معارض و نمایندگان دولت در دو نوبت در دمشق و در یک نوبت در تهران برگزار کرده‌ایم؛ این گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و امیدواریم با نتایج مطلوب و مثبت شاهد برقراری امنیت در این کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجلاس مکه طرح مذاکره چهارجانبه «مرسی» مورد استقبال ما قرار گرفت و مذاکرکنندگان کشور‌های مصر، عربستان، ترکیه و ایران هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز شاهد آن هستیم کشورهایی که تاکنون با ارسال تسلیحات نظامی آتش‌افروزی را در سوریه بیشتر کردند به این نتیجه‌ رسیده‌اند که از مسیر نظامی مشکل سوریه حل نخواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ روز گذشته صالحی وزیر امور خارجه از طرح مذاکره چهارجانبه استقبال و این طرح را یکی از گزینه‌های تأثیرگذار در پایان بحران سوریه توصیف کرد.

مذاکره برای حضور ایران در اجلاس ژنو 2 پس از شش روز بی‌نتیجه ماند

بروجردی از برگزاری اجلاس ژنو دو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر در اجلاس پنج روزه استانبول هم جلساتی هم صورت گرفته تا برای حضور ایران به جمع‌بندی برسند هم هنوز پس از گذشت پنج روز این جلسات برای حضور ایران بی‌نتیجه مانده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اذعان این مطلب که باید آتش‌افروزی‌ها در میدان سوریه به نقطه صفر برسد، تصریح کرد:‌ برخی کشورها برای حل بحران سوریه فقط مصوباتی ارائه می‌دهند و باید بگوییم که مصوبات کاغذی بدون هیچ پشتوانه اجرایی مؤثر نخواهد بود و باید به سرعت از کشتار بی‌رحمانه مردم در سوریه جلوگیری شود.

* انتقال بحران از سوریه به عراق توسط حامیان تروریست

وی با تأکید براینکه حامیان تروریسم در سوریه با شکست مواجه‌ شده‌اند، گفت: پس از اینکه حامیان تروریسم در سوریه با شکست مواجه شدند به این نتیجه رسیدند که بحران را از سوریه به عراق منتقل کنند.

بروجردی اذعان داشت: ‌این مسئله مطلوب نبوده چرا که عراق همسایه غربی ایران است و به این واسطه ما را نیز تحت فشار قرار می‌دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری اتخاذ تصمیمات درست و منطقی توسط دولت عراق گفت: امیدوارم مجلس و دولت عراق از طریق اتخاذ تصمیمات صحیح از آتش‌افروزی مجدد در این کشور جلوگیری کنند.

* روسیه سامانه موشکی S300 را در سوریه مستقر کرد

بروجردی از استقرار سامانه موشکی S300 در سوریه خبر داد و گفت:‌ لاوروف تأکید کرده اگر بحران سوریه به مسکو هم کشیده شود بازهم ایستادگی می‌کند و از همین حیث سامانه موشکی S300 را در سوریه مستقر کرده است.

وی تأکید کرد: سوریه تنها نقطه برای روسیه در منطقه است و حتی کشتی‌های جنگی نیز به آب‌های سوریه منتقل شده چرا که سوریه نقش راهبردی و استراتژیکی برای روسیه در منطقه دارد.

به گفته رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ‌آمریکا به امتیاز دادن به روسیه بازهم نمی‌تواند مواضع این کشور را در برابر سوریه تغییر دهد؛ همچنین انتقال این سامانه‌ها از حیث اینکه سوریه در نزدیکی با مرزهای صهیونیستی قرار دارد مکان مشخصی از استقرار آنها ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول