اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد وزرای دفاع روسیه و فنلاند از لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان سوری

وزیران دفاع روسیه و فنلاند تاکید کردند تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو تحریم تسلیحاتی گروه‌های مسلح مخالف در سوریه باعث دلسردی مقامات مسکو و هلسینکی شده است.

انتقاد وزرای دفاع روسیه و فنلاند از لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان سوری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در دیدار با "کارل هاگلند" همتای فنلاندی خود اعلام کرد که مقامات مسکو از تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص لغو تحریم تسلیحاتی گروه‌های مسلح مخالف در سوریه بسیار دلسرد شده‌اند.

ژنرال شایگو افزود: هر تصمیمی همواره دو جنبه دارد. اگر یک طرف محدودیتی را لغو کند، طرف دیگر هم ممکن است خود را موظف به عدم اجرای تصمیماتی کند که قبلا گرفته شده است و این مسئله بطور منطقی افاق خواهد افتاد.

به گفته وی، ارسال سلاح برای مخالفان در سوریه، تنها موجب تشدید وخامت اوضاع در این کشور خواهد شد.

وزیر دفاع فنلاند نیز در تایید نظر طرف مذاکره کننده روسی خود گفت: ما خواهان ادامه تحریم تسلیحاتی در سوریه بودیم، ولی متاسفانه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این خصوص اتفاق نظر نداشتند.

هاگلند در عین حال از توافق روسیه و آمریکا برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه ابراز خرسندی کرده و حمایت مقامات هلسینکی از این مسئله را اعلام کرد.

وزرای دفاع روسیه و فنلاند در این دیدار همچنین بر ادامه تماس‌های دوجانبه در راستای گسترش همکاری‌ها بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول