اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه ۷۰ درصد از باغ‌های برزه را تحت کنترل درآورد

نیروهای توپخانه‌ای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی توانستند 70 درصد از باغ‌ها و کشتزارهای برزه واقع در دمشق را در اختیار بگیرند.

ارتش سوریه ۷۰ درصد از باغ‌های برزه را تحت کنترل درآورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، نیروهای توپخانه ای ارتش با پشتیبانی نیروی هوایی  محل استقرار تروریست ها را در باغهای برزه هدف قرار داده و توانستند 70درصد آن را تحت کنترل خود در آورند.

این حملات کشته و زخمی شدن دهها تروریست را به دنبال داشته و موجب شد ده دستگاه خودروی مجهز به تیربار سنگین آنان نیز منهدم شود.

نیروهای ارتش اکنون به سمت کشتزارهای جنوب غربی که نقطه اتصال کشتزارها به قابون در ریف دمشق است در حرکت هستند.

از سوی دیگر در گیری در پشت محله ظهر المسطاح در نزدیکی برزه البلد و از محله الطاحونه تا جامع السلام در جریان است که تاکنون کشته و زخمی شدن تعدادی از تروریست ها را در پی داشته است.

در «حرستا» نیز نیروهای توپخانه ای ارتش سوریه محل استقرار تروریست ها را در دو نقطه هدف قرار داده و در جاده اصلی این منطقه نیز سخت با تروریست ها درگیر شدند که منجر به کشته شدن 40تروریست مسلح شد.

در «جسر العب» از دیگر نقاط دمشق نیز ارتش محل استقرار تروریست ها در چند نقطه هدف قرار داد که کشته و زخمی شدن تعدادی از آنان را به دنبال داشت.

منطقه «بیت نایم» در «الهنغارات» واقع در «عدرا» نیز صحنه درگیری گسترده ارتش با تروریست های مسلح بود که در  جریان آن دهها تروریست کشته و زخمی شدند.

إدلب

نیروهای ارتش سوریه در ادلب واقع در شمال این کشور سه تروریست مسلح که تابعیت غیر سوری داشتند دستگیر کردند.

از این سه نفر یک نفر زن بوده که با یک خودروی بدون پلاک در جاده ادلب به حارم در حرکت بودند که توسط نیروهای ارتش سوریه دستگیر شدند.

ماموریت جاسوسی سه تبعه غیر سوری در شمال سوریه

نیروهای ارتش سوریه پس از دستگیری این سه نفر چند دستگاه کامپیوتر و دو قبضه تفنگ روسی و نیز نقشه مواضع نظامی ارتش سوریه در ادلب را از آنان کشف و ضبط کرد.

این سه نفر ماموریت جاسوسی داشته و در نظر داشتند با جمع آوری اطلاعات از مواضع نظامی نیروهای سوری، آن را هدف قرار دهند.

همچنین تروریست های مسلح یک ایست بازرسی نظامی را در مسیر ادلب به سرمین هدف قرار دادند که زخمی شدن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه را به دنبال داشت.

دیر الزور

یگان های ارتش سوریه در مناطق «الجبیلة» و«الصناعة» و نیز «المریعیة» در دیر الزور با تروریست ها ی مسلح درگیر شدند که در جریان آن دهها تروریست از جمله برکات مطر فرمانده گردان القادسیه وابسته به گروهک تروریستی ارتش آزاد کشته و زخمی شدند.

حسین طلال الراوی از اعضای یک گردان وابسته به ارتش آزاد نیز از دیگر تلفات این حملات بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول