اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

بانوان قمی به مسابقات سه‌گانه کشور اعزام می‌شوند

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم از اعزام بانوان قمی به مسابقات سه‌گانه قهرمانی کشور برای نخستین ‌بار خبر داد.

بانوان قمی به مسابقات سه‌گانه کشور اعزام می‌شوند

احمد صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی خوب و همچنین برگزاری برنامه‌های متنوع سعی ما این است که نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان علاقه‌مند به سه‌گانه را جذب کرده و نیروی انسانی متخصص و فعال در این رشته را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت سه‌گانه در قم، این رشته در بین نوجوانان و جوانان پسر فعالیت خوبی داشته اما بانوان به دلیل شرایط خاصی که قم دارد هرگز نتوانسته‌اند به صورت رسمی وارد فعالیت‌های ورزش سه‌گانه شوند و توانمندی خود را در این رشته نشان دهند.

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم ابراز کرد: از زمان تشکیل هیئت جدید به ریاست سردار کاظم مجتبایی، با تاکید وی بخش بانوان هیئت سه‌گانه را فعال کرده‌ایم و امیدوارم از این طریق بتوانیم قم را در سه‌گانه بانوان نیز به یکی از استان‌های موفق کشور تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه نیز برای توسعه این رشته در بخش بانوان برنامه‌ریزی کرده است و امسال قرار است مسابقات سه‌گانه بانوان قهرمانی کشور برگزار شود و سعی داریم در یک مرحله این رقابت‌ها در دهه سوم آبان ماه حضور یابیم.

صالح در ادامه با اشاره به تعداد ورزشکاران بیمه شده و سازمان یافته زیر پوشش هیئت ورزش‌های سه‌گانه در استان قم تصریح کرد: تا پایان سال گذشته 288 ورزشکار به صورت سازمان یافته در این هیئت فعالیت داشتند که از این تعداد 71 نفر از بانوان ورزشکار هستند.

وی عنوان داشت: این آمار نشان می‌دهد که بانوان علاقه‌مند به سه‌گانه در قم کم نیستند و اگر بتوانیم در شأن و جایگاه بانوان قمی امکانات و شرایط این رشته را فراهم کنیم، به بخش بانوان توجه بیشتری کرده و بودجه بیشتری به آن اختصاص می‌دهیم.

صالح در ادامه به حضور تیم‌های پسران و مردان قم در مسابقات سه‌گانه قهرمانی کشور اشاره کرد و عنوان داشت: امسال پیکارهای سه‌گانه قهرمانی کشور از دهه سوم خرداد ماه آغاز می‌شود و تا بهمن ماه در سه مرحله به انجام خواهد رسید.

دبیر هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان قم یادآور شد: میزبانی مرحله نخست این رقابت‌ها در دهه سوم خرداد ماه به مازندران سپرده شده است در حالی که مرحله دوم در دهه دوم شهریور به میزبانی آذربایجان شرقی و مرحله سوم در دهه سوم بهمن ماه به میزبانی هیئت ورزش‌های سه‌گانه استان هرمزگان به انجام می‌رسد.

انتهای پیام/2258/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول