اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاموند بر نگهداری ده‌ها افغان در «گوانتاناموی انگلیس» اذعان کرد

وزیر دفاع انگلیس اخباری مبنی بر نگهداری ده‌ها تبعه افغان در زندانی در استان هلمند که به گوانتانامو انگلیس تشبیه شده را تائید کرد.

هاموند بر نگهداری ده‌ها افغان در «گوانتاناموی انگلیس» اذعان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی «گاردین»،‌«فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس اخباری درباره اقدام نیروهای این کشور در بازداشت ۸۰ تا ۹۰ افغان در محلی موسوم به «کمپ باستیون» را تائید کرد.

هاموند در عین حال مدعی شد که آزادی این افراد می‌توانست خطری برای نیروهای انگلیسی باشد. وی همچنین گفت که نمی‌توان این افراد را به مقامات افغانستان تحویل داد چرا که امکان دارد با آنها بدرفتاری شود.

وکلای آشنا به پرونده، وجود چنین بازداشتگاهی را با زندان گوانتاناموی ارتش آمریکا مقایسه می‌کنند و از دادگاه عالی انگلستان خواستند هرچه سریعتر این افراد را آزاد کنند.

«روزا کارلینگ» یکی از وکلای این پرونده گفت: « موکل ما از آگوست ۲۰۱۲ در کمپ باستیون نگه داشته شده‌ است. وی به هیچ جرمی متهم نشده است و امکان ارتباط با وکیل هم نداشته تا بتواند مشاوره بگیرد.»

با این حال وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده که وجود این بازداشتگاه در افغانستان کاملا قانونی و تحت تعهدات سازمان ملل است.

پایگاه نظامی باستیون در استان هلمند قرار دارد و بزرگترین پایگاه نیروهای ارتش انگلیس در این کشور و میزبان بیش از 30 هزار افسر و سرباز است.

انتهای‌پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول