اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستادمبازره با قاچاق کالا و ارز کشور

فروش سوخت به مرزنشینان معیشت و اشتغال آنها را متحول می‌کند

رئیس ستادمبازره با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: فروش سوخت به مرزنشینان از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و معیشت و اشتغال آنها را متحول می‌کند.

فروش سوخت به مرزنشینان معیشت و اشتغال آنها را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از هیرمند، فداحسین مالکی پیش از ظهر امروز در مراسم اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان مرز میلک شهرستان هیرمند اظهار داشت: در گام نخست دو شهرستان هیرمند و سراوان شامل این طرح می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح مردم خود به صورت مستقیم مشارکت‌ کرده و واسطه‌ای در میان نیست و درآمد مستقیم به مرزنشینان می‌رسد.

رئیس ستاد مبازره با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: با توجه به موقعیت خاصی که سیستان و بلوچستان دارد علاوه بر این طرحی که فروش مواد سوختی از طریق مردم صورت می‌گیرد، مجوز‌های دیگری را نیز برای بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان اعمال می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: واردات دام به صورت قانونی از مرز میلک نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 230 کامیون روزانه در مرز میلک تردد می‌کنند گفت: امیدواریم این رقم به 500 کامیون در روز برسد که این می‌تواند بستر لازم برای فعال شدن بندر چابهار شود زیرا خیلی از کشورها تمایل دارند از این طریق صادرات کالا داشته باشند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله گمرکات، استانداری و وزارت کشور، وزارت اطلاعات، مرزبانی و وزارت نفت همه و همه مصمم هستند که این طرح‌های اساسی و معیشتی در سیستان و بلوچستان اجرایی شود.

جایگاه‌های مرزی را در کشور توسعه می‌دهیم

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد چهار جایگاه سوخت در کشور فعال هستند که برای توسعه آن‌ها اقداماتی را در دستور کار داریم.

کشکولی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فروش سوخت به مرزنشینان علاوه بر اینکه مزایای اقتصادی برای استان دارد باعث درآمدزایی برای مرزنشینان شده و تقاضا برای قاچاق سوخت را کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: باید سوخت از طریق خود مرزنشینان به کشور مجاور صادر شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور اضافه کرد: بعد از عملی کردن این طرح آزمایشی در میلک و سراوان، در آینده در سایر بازارچه‌های مرزی استان این طرح اجرا خواهد شد که باعث درآمدزایی برای مردم مرزنشین می‌شود.

انتهای پیام/75004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول