اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در احداث نخستین مجتمع مطبوعاتی کشور در اصفهان

شهردار اصفهان بیش از سایر مسئولین احساس مسئولیت کرد

خبرنگار پیشکسوت اصفهان گفت: با احداث نخستین مجتمع مطبوعاتی کشور در اصفهان شهردار نشان داد بیش از سایر مسئولین احساس مسئولیت در این زمینه کرده است.

شهردار اصفهان بیش از سایر مسئولین احساس مسئولیت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالحسین جعفری در مراسم بهره‌برداری از نخستین مجتمع مطبوعاتی کشور در اصفهان اظهار کرد: با خواندن متنی از گلستان سعدی گردهمایی امروز را به مصداق سوگند خداوند در قرآن کریم به قلم یاد کرد و این روز را فرخنده و مبارک را به نوعی به پاسداشت قسم به قلم و آنچه می‌نویسد دانست.

وی در ادامه با خواندن شعر و ان یکاد حافظ افزود: پس از 40 سال توزیع مطبوعات با اعمال شاقه امروز با بهره‌برداری از این مجتمع نه تنها مرکز توزیع آبرومند مطبوعاتی داریم، بلکه امکانات دفاتر روزنامه و دیگر نشریات همراه با امکاناتی همچون پارکینگ، گالری ویژه نمایشگاه‌های تخصصی مطبوعات، موزه مطبوعات و تالارهای کنفرانس‌های مطبوعاتی در اختیار اصحاب رسانه واجد شرایط قرار می‌گیرد.

این خبرنگار پیشکسوت اصفهان با اشاره به کار بزرگی که شهرداری اصفهان در حق مطبوعات این استان انجام داده است، بیان کرد: با نگاهی گذرا بر سختی‌های توزیع مطبوعات اصفهان در دهه 40 که امر توزیع و عرضه نشریات به جایگاه مناسبی رسیده بود می‌توان احداث چنین مجتمعی را بهتر احساس کرد.

جعفری با ذکر برخی از مشکلات توزیع در گذشته و اکنون روزنامه در اصفهان تصریح کرد: روزنامه اطلاعات و دیگر نشریات ساعاتی پس از نیمه شب از محل گاراژهای مسافربری به دفاتر سرپرستی روزنامه‌ها انتقال و لای‌زنی می‌شدند.

وی ادامه داد: گروهی برای رساندن روزنامه در اسرع وقت به مشترکین در خطوط مشخص با دوچرخه حرکت کرده و گروهی دیگر به جهت رساندن سهمیه نمایندگان شهرستان‌ها به گاراژهای مختلف اقدام می‌کردند.

جعفری با بیان اینکه توزیع مطبوعات در سرما و گرما مشکلات بسیاری را به همراه داشت، اضافه کرد: بخشی از انبارهای زیرزمین بنای روبروی هتل عباسی به امر توزیع مطبوعات اختصاص پیدا کرد، اما تاریکی، آلودگی هوا و آلودگی صوتی از مواردی بود که بارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط مطبوعاتی‌ها تذکر داده شد.

وی تاکید کرد: پس از بازدیدها و جانمایی و مکان‌یابی‌های که به دست فراموشی سپرده می‌شد، سرانجام شهردار اصفهان بیش از هر مسئول دیگری احساس مسئولیت کرد و با همت مردانه او امروز شاهد افتتاح مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان هستیم.

انتهای پیام/63007/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول