اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

تجلیل از خادمان صحیفه سجادیه در نمایشگاه آثار قرآنی

معاون امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از خادمان فعال در بخش صحیفه سجادیه تجلیل می‌شود.

تجلیل از خادمان صحیفه سجادیه در نمایشگاه آثار قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمید محمدی در نشست با اصحاب و فعالان موسسات قرآنی در گیلان اظهار کرد: هر ساله از خادمان قرآن کریم در بخش‌های قرائت، حفظ و ... همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تجلیل می‌شود و در این راستا همزمان با برپایی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از فعالان در بخش‌های مختلف صحیفه سجادیه نیز تجلیل می‌شود.

وی درباره مشخصه‌های کتاب صحیفه سجادیه افزود: صحیفه سجادیه کتاب دعا نیست بلکه کتاب معارف است با یک نوع ادبیات دیگر و آشنایی با آن به یقین در حفظ سلامت زندگی بشری نقش مهمی ایفا می‌کند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در بهره‌گیری بیشتر از کتاب صحیفه سجادیه، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در سخنانی که اخیراً ایراد کرده‌اند تأکید داشتند که باید از صحیفه سجادیه بیشتر بهره‌مند شویم و نباید این کتاب لحظه‌ای از دست‌های ما جدا شود.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی بیشتر از جملات نورانی کتاب صحیفه سجادیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ادامه داد: از نیمه دوم سال جاری و همزمان با سراسر کشور آموزش عترت با عنوان سلام بر نهج‌البلاغه و سلام بر صحیفه اجرایی می‌شود تا بتوانیم بیشتر از مطالب ارزشمند این دو کتاب ناطق بهره‌مند شویم.

محمدی، از برنامه‌ریزی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه خبر داد و گفت: برای آشنایی آینده‌سازان ایران اسلامی با این دو کتاب ارزشمند اقدام‌های ویژه‌ای در دست اجرا داریم.

وی، برگزاری 32 جلسه کلاس مربوط به صحیفه سجادیه و برپایی سه جلسه 32 ساعته درسی برای آشنایی با نهج‌البلاغه را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

این مسئول، خاطرنشان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب باید با شناسایی نیازها و خواسته‌های هر رده سنی خاص عمل کنیم تا زیباترین قالب‌ها را برای ارائه قرآن و احادیث نبوی و روایات معصومین (ع) در اختیار داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید فضای نوینی به روی کودکان و نوجوانان بگشاییم تا با ذوق و تمایل بیشتر در مباحث قرآنی و مذهبی حضور یابند، یادآور شد: باید نسل آینده خود را از تهاجم فرهنگی دنیای استکبار مصون نگه داریم.

انتهای پیام/2300/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول