اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا سراج در مشهد:

بی‌ثباتی هدف اصلی دشمنان در گفتمان تغییر / تایید هاشمی یعنی قرار گرفتن وی در گفتمان تغییر

کارشناس عالی مسائل راهبردی و استراتژیک با تشریح اینکه گفتمان تغییر مهم‌‌ترین راهبرد دشمنان نظام در انتخابات است، گفت: اگر هاشمی تأیید صلاحیت می‌شد ناخواسته در گفتمان تغییر جای می‌گرفت.

بی‌ثباتی هدف اصلی دشمنان در گفتمان تغییر / تایید هاشمی یعنی قرار گرفتن وی در گفتمان تغییر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا سراج ظهر امروز در همایش حماسه و بصیرت در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی اظهار کرد: در صحنه انتخابات 92 شاهد بروز و ظهور گفتمان‌های متعدد هستیم که یکی از حساس‌ترین گفتمان‌ها، گفتمان مخالفان نظام است.

وی افزود: دشمنان نظام و توطئه‌گران انقلاب اسلامی در مسیر تنش‌زایی و حضور حداقلی مردم برنامه‌هایی را تدوین کرده‌اند که مهم‌ترین آن «گفتمان تغییر» است.

* تغییر و بی‌ثباتی دو هدف اصلی «گفتمان تغییر»

سراج با بیان اینکه تغییر و بی‌ثباتی دو هدف اصلی دشمنان نظام در گفتمان تغییر است، خاطرنشان کرد: برمبنای این گفتمان دشمنان نظام و فرصت‌طلبان صحنه انتخابات به دنبال ایجاد تغییر بنا بر منافع خود و یا بی‌ثباتی در کشور هستند.

وی ادامه داد: در مبنای راهبرد گفتمان تغییر اگر گزینه مورد نظر آنها رأی نیاورد اعتراض به تقلب کرده که این خود بی‌ثباتی است و اگر گزینه مورد نظر آنها رأی بیاورد سبب تغییراتی در کشور بنا بر منافع خود می‌شود.

رئیس اسبق بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: البته در برابر گفتمان تغییر دشمنان، که راهبردی هوشمندانه است نظام اسلامی نیز با بهره‌گیری از راهکارهای هوشمندانه و آگاهانه توطئه آنها را خنثی کرده و در 24 خرداد شاهد حضور پرشور و حداکثری آحاد جامعه به دور از تنش‌زایی خواهیم بود.

وی با ابراز خرسندی از رأی آگاهانه و مقتدرانه شورای نگهبان در احراز صلاحیت‌ کاندیدای ریاست جمهوری گفت: هوشمندی شورای نگهبان در به هم زدن پازل راهبردی دشمنان نظام نقش اساسی ایفا کرد.

* گفتمان دهه چهارم مقام معظم رهبری هوشمندانه‌ترین گفتمان است

سراج با اذعان این مطلب که گفتمان دهه چهارم مقام معظم رهبری هوشمندانه‌ترین گفتمان است تأکید کرد: این گفتمان در صحنه انتخابات نقش‌آفرین است و می‌تواند چتر وسیعی در فضای نخبگی ایجاد کند.

وی افزود: هر کس به سهم خویش باید در صحنه انتخابات به طور حقیقی و جدی از این گفتمان سهم گرفته و در مسیر عملیاتی کردن آن بکوشد؛ بسیار افرادی هستند که می‌خواهند برای رسیدن به اهداف خود در ظاهر مصداق این گفتمان باشند.

کارشناس عالی مسائل راهبردی و استراتژیک با اشاره به اینکه گفتمان تغییر به دنبال محو کردن گفتمان مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: برای مثال گفتمان تغییر به دنبال محو کردن مسائلی همچون گفتمان فقر و عدالت و گفتمان مقاومت و عدم سازش است.

سراج یادآور شد: باید بدانیم که در حال حاضر در پیچ تاریخی به سر می‌بریم و برای گذر از این پیچ باید با دو اصل پایداری و مقاومت به سلامت عبور کرده و هزینه فایده در انتخابات معلوم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه، یکی از قطب‌های گفتمان تغییر مقابله با گفتمان مقاومت و عدم سازش است، اظهار داشت: گفتمان تغییر معتقد است که باید مذاکره‌ و صلح کرد و مخالف گفتمان مقاومت و عدم سازش است.

* اگر هاشمی تأیید صلاحیت ‌می‌شد ناخواسته در گفتمان تغییر قرار می‌گرفت

سراج با تأکید بر اینکه، رد صلاحیت هاشمی از سوی شورای نگهبان برای حفظ و صیانت شخصیت وی بوده است، تصریح کرد: راهبرد هوشمندانه دشمنان اسلام در صحنه انتخابات هاشمی بود که به طور ناخواسته با عنوان گزینه موردنظر معرفی شد و اگر هاشمی تأیید صلاحیت می‌شد ناخواسته مجری گفتمان تغییر بود.

کارشناس عالی مسائل راهبردی و استراتژیک ادامه داد: در صورت تایید صلاحیت هاشمی از سوی شورای نگهبان وی نماد گفتمان تغییر می‌شد و این صرفنظر از مسائل انتخابات، تبعات منفی و سنگینی برای نظام داشت.

سراج با اشاره به صحبت‌های اخیر هاشمی اذعان کرد: البته در صحبت‌های اخیر هاشمی شاهد این هستیم که به نوعی وی در این گفتمان قرار گرفته چرا که در محافل متعدد دم از تغییر و تحول می‌زند.

وی یادآور شد: براساس گفتمان تغییر چند تهدید برای ما در نظر گرفته شده که یکی از آنها احتمال حمله اسرائیل به ایران پس از انتخابات است؛ تجزیه کشور نیز دیگر راهبرد آنها به شمار می‌رود.

سراج افزود: درصدی هم احتمال حمله اسرائیل به ایران نمی‌رود چرا که به طور رسانه‌ای و مقتدرانه اعلام کردیم در جنگ 8 روزه که اسرائیل شکست خورد به واسطه موشک والفجر 5 و تجهیزات نظامی ایران بود؛ همچنین در صد سال گذشته یک میلیون کیلومترمربع از خاک کشور جدا شد اما امروز شاهد آن هستیم که حتی یک وجب نیز تجزیه نشده است.

* سه راهبرد جدید گفتمان تغییر در انتخابات

سراج با تشریح سه راهبرد جدید گفتمان تغییر در انتخابات گفت: طراحان این گفتمان به دنبال اقداماتی در تغییر آرایش انتخاباتی هستند.

وی افزود: در مرحله اول می‌خواهند گفتمان تغییر را در آرایش جدید بازسازی کنند و برمبنای شواهد و قراین آرایش جدید این گفتمان گزینه حداقلی است؛ مرحله دوم این راهبرد این است که آنها به دنبال فرصتی هستند تا آتش زیر خاکستر رد صلاحیت‌ها را به شعله بکشانند و مرحله سوم عملیات مخفی و پاکستانیزه انتخابات در ایران را دنبال می‌کنند.

* ولایت فقیه تنها مسیر یافتن گزینه اصلح

کارشناس عالی مسائل راهبردی و استراتژیک با اشاره به اینکه باید به مدل اصلح در انتخابات برسیم گفت: نباید این مدل وارداتی باشد بلکه باید مدل بومی کشور باشد.

وی تأکید کرد: از انتخابات با عنوان حق و تکلیف شرعی یاد می‌شود و در این مسیر به جای الگوبرداری از مدل وارداتی باید به ایجاد سازوکار بپردازیم.

سراج دو گزینه برای رسیدن به اصلح را حجت شرعی و رجوع عادل خبره عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به اصلح باید به حجت شرعی برسیم و نمی‌توان از مسیر جریان‌های سیاسی، جنگ رسانه‌ای و تبلیغات گزینه اصلح را شناخت.

وی یادآور شد: رجوع به عادل خبره نیز یکی از راه‌های رسیدن به گزینه اصلح است و به صراحت می‌توان گفت که مجموع این راه‌ها در پیروی از ولایت فقیه خلاصه می‌شود.

به گفته سراج، باید در صحنه انتخابات برای رسیدن به گزینه اصلح مطابق با شاخصه‌های رهبری پای صندوق‌های رأی حاضر و بهترین گزینه را انتخاب کرد.

انتهای پیام/70023/صا40

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول