اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

نائینی در گفت‌وگو با فارس:

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نگاه دشمن به ایران را تغییر می‌دهد

رئیس ستاد ۹ دی معتقد است، هر چه میزان مشارکت افزایش یابد دشمن در نوع نگاه و راهبردهایش در برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر می‌کند.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نگاه دشمن به ایران را تغییر می‌دهد

علی‌محمد نائینی رئیس ستاد 9 دی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نام‌گذاری سال 92 به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از سوی مقام معظم رهبری، به بخش حماسه سیاسی شعار سال اشاره کرد و گفت: تحقق حماسه سیاسی بایستی هدف اصلی و عمومی آحاد جامعه باشد.

وی ظهور و بروز حماسه سیاسی را مربوط به انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: مهم‌ترین رویداد پیش رو انتخابات ریاست جمهوری است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نائینی اولین مولفه حماسه سیاسی را مشارکت گسترده همراه با شعور، شور و هیجان گسترده آحاد مردم عنوان کرد و افزود: ‌تجربه نشان داده هر چه میزان مشارکت افزایش یابد دشمن در نوع نگاه و راهبردهایش در برخورد با نظام جمهوری اسلامی ایران تجدیدنظر می‌کند.

رئیس ستاد 9 دی مشارکت گسترده مردم در انتخابات را موجب افزایش قدرت نظام توصیف کرد و افزود: حضور گسترده به نوعی نمایش دلبستگی ملی است و مردم طی آن عزم و اراده ملی خود و مردم‌سالاری دینی را به نمایش جهانیان می‌گذارند.

وی دیگر مولفه برای خلق حماسه سیاسی را توجه به ساز و کارهای انتخابات عنوان کرد و گفت: یک انتخابات در پیش روست که فرآیندها، ساز و کار و قوانینش مشخص است و مکانیزم‌های اجرایی و نظارتی آن نیز تعیین شده که تمامی اینها به صورت مردمی بوده و مردم نقش اصلی و اساسی در برگزاری و مدیریت انتخابات بر عهده دارند.

نائینی در ادامه سخنان خود به رویکردهای دشمن در قبال انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: خط کلی دشمن به چالش کشیدن سلامت انتخابات و القای رقابتی نبودن انتخابات است.

این نامزد انتخابات با بیان اینکه به اذعان غربی‌ها رقابتی‌ترین انتخابات در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: در انتخابات‌های کشورمان گروه‌ها و سلایق مختلف حضور دارند؛ در این دوره هم شاهد حضور سلایق و گروه‌های مختلف در عرصه هستیم.

وی با اشاره مجدد به خط دشمنان مبنی بر اینکه انتخابات یک سویه و مهندسی شده است، خاطرنشان کرد: امروز به عنوان یکی از مولفه‌های خلق حماسه سیاسی باید این موضوع را در نظر بگیریم که برگزاری انتخابات در ایران نتیجه سی و اندی سال تجربه است که با همین ساز و کارهای برگزار شده و سلامت انتخابات و رقابتی بودن آن دارای اهمیت است.

رئیس ستاد 9 دی انتخاب مطلوب و اصلح را دیگر مولفه برای خلق حماسه سیاسی دانست و گفت:‌ نتیجه انتخابات بایستی در طراز دهه چهارم انقلاب باشد و گفتمان انقلاب و رهبری را لحاظ کرده و به پیشرفت کشور کمک کند و کشور را به سمت جلو ببرد.

وی نتیجه انتخابات را دارای اهمیت فراوان عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی نیاز کشور ما این است که فردی که به عنوان رئیس‌جمهور مسئولیت اجرایی کشور را به دست می‌گیرد توانایی‌های لازم را داشته باشد و با اعتقاد به ظرفیت‌های درونی نظام و نیروهای انقلاب و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و نیروها و با یک مدیریت انقلابی و جهادی بتواند در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی طراز کشور را در کارآمدی و موقعیت کشور در داخل و خارج ارتقا دهد.

نائینی در توصیه‌ای به نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری از لزوم توجه افراد به منافع ملی سخن گفت و تاکید کرد: نامزدها بایستی منافع ملی و اهداف انقلاب را مورد توجه قرار دهند تا در شرایط مختلف بتواند رفتار خود را به صورت متناسب تنظیم کنند.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نامزدهای انتخاباتی از لزوم اجرای این سخنان سخن گفت و افزود: ‌مقام معظم رهبری سخنان فراوانی درباره اخلاق انتخاباتی گفتند که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد حماسه 9 دی افزود: نامزدها نباید از تبلیغات پرهزینه استفاده کنند. همچنین تبلیغاتی که توسط غربی‌ها برای جذب افکار عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد نباید از سوی نامزدهای کشورمان استفاده شود زیرا مورد تایید انقلاب نیست.

نائینی، فضاسازی، دوقطبی سازی‌های کاذب، شایعه، تخریب، تهمت و تحریف را به عنوان ابزارهای نادرست در رقابت‌های انتخاباتی نام برد و در همین زمینه گفت: این روش‌ها در فرهنگ دینی ما یک روش مورد قبول نیست.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول