اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خردادماه صورت می‌گیرد

برگزاری مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن در کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از اجرای مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان خبر داد.

برگزاری مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن در کاشان

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به برگزاری مرحله نخست طرح ملی حافظان قرآن کریم در روز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال جاری در کاشان اظهار داشت: مرحله دوم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان تا پایان خردادماه جاری برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در مرحله نخست، در مرحله دوم نیز حضور دارند.

وی افزود: آزمون کتبی مرحله نخست طرح نهضت ملی حفظ قرآن اوقاف در سطح بقاع و اماکن متبرکه صبح روز جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال جاری در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان ‌های کشور با حضور 70 هزار شرکت کننده برگزار ‌شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، با اشاره به اجرای این طرح در قالب نهضت ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف در بقاع و اماکن متبرکه سراسر کشور بیان داشت: اداره اوقاف کاشان مرحله نخست این طرح را همزمان با سراسر کشور در 12 حوزه امتحانی شهری و روستایی این شهرستان در گروه‌های سنی هفت تا 12 سال، 12 تا 18 سال و گروه سنی 19 سال به بالا با حفظ جزءهای مربوط به هر رده سنی برگزار کرد.

اسماعیلی با اشاره به حضور حدود 220 شرکت کننده کاشانی در سه گروه سنی در مرحله نخست طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کاشان افزود: از این تعداد 150 نفر در گروه سنی اول، 45 نفر در رده سنی دوم و 25 نفر در قالب گروه سنی سوم با گذراندن آزمون کتبی و با پاسخ به سؤالات طراحی شده متمرکز و موضوع حُسن حفظ شرکت کردند.

وی متذکر شد: شرکت‌کنندگان آزمون کتبی طرح ملی حفظ قرآن با دریافت نمره قبولی 60 به صورت جداگانه در آزمون کتبی و شفاهی گواهی‌نامه ملی حفظ قرآن را از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور دریافت می‌کنند.

اسماعیل‌پور در ادامه برگزاری آزمون شفاهی ارائه محفوظات شرکت‌کنندگان توسط 16 مربی اداره اوقاف کاشان را یادآور شد و گفت: 11 نفر از این مربیان آموزش‌های لازم برای تدریس در کلاس‌های طرح را در اداره اوقاف شهر مقدس قم گذرانده بودند.

وی افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در بقاع متبرکه سراسر کشور با هدف تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم به مرحله اجرا گذاشته شده است. 

انتهای پیام/2406/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول