اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بناب خبر داد

پلمب 4 باب کارگاه غیرمجاز و زیرزمینی تولید خوراک دام در شهرستان بناب

رئیس شبکه دامپزشکی بناب گفت: 4 باب کارگاه غیرمجاز و زیرزمینی تولید خوراک دام در شهرستان بناب با حکم دادستانی شهرستان پلمب شد.

پلمب 4 باب کارگاه غیرمجاز و زیرزمینی تولید خوراک دام در شهرستان بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، مهدی حامی پیش از ظهر امروز در کار گروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب افزود: پرونده این چهار باب کارگاه غیرمجاز خوراک دام پلمب شده به دادسرای محترم ارسال شده است.

به گفته وی در حال حاضر تعداد چهار واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان در بناب فعالیت می‌کنند که شبکه دامپزشکی این شهرستان بر فعالیت و عملکرد آنها و همچنین مسئولان بهداشتی مستقر در آن واحدها نظارت می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی بناب در ادامه با بیان اینکه نظارت و بازرسی بهداشتی بر کارخانجات و مراکز تولید و عرضه خوراک دام و طیور و آبزیان تشدید یافته است؛ گفت: مقدار 3 هزار و 700 کیلوگرم نهاده‌ها و مواد اولیه خوراک دام شامل پودر گوشت، سویا، کنجاله تخم آفتابگردان، بادام زمینی غیرمجاز، غیربهداشتی و تاریخ منقضی و فاسد شده که توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی بناب از یکی از کارخانجات خوراک دام و طیور این شهرستان و همچنین کارگاه‌های زیرزمینی و غیرمجاز تولید خوراک دام کشف و ضبط شده بود، با حکم مقام قضایی و درحضور نماینده دادستان معدوم شد.

وی افزود: چهار باب کارگاه غیرمجاز و زیرزمینی تولید خوراک دام در این شهرستان با حکم دادستان بناب پلمب و پرونده آنها به دادسرا ارسال شد.

حامی گفت: در سایه تلاش‌های شبکه دامپزشکی بناب برنامه تست «بروسلوز» در گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی و واکسیناسیون بروسلوز در جمعیت گاوی شامل واکسیناسیون 9 هزار و 824 رأس گاو و گوساله و نیز واکسیناسیون 41 هزار و 893 رأس گوسفند، بز، بره و بزغاله در منطقه اجرا شد که شاهد تأثیرگذاری فعالیت‌های این شبکه در ارتقاء بهداشت عمومی شهرستان و کاهش میزان وقوع بیماری‌ها بودیم و آمار نیز از کاهش موارد تب مالت انسانی در سال 91 نسبت به 90 در شهرستان بناب خبر می‌دهد بطوریکه از تعداد 113 مورد در سال 90 به تعداد 78 مورد در سال 91 رسیده که کاهش موارد مبتلا به تعداد 35 نفر را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر کاهش 31 درصدی افراد مبتلا به تب مالت انسانی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/60004/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول