اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه یزد:

40 میلیارد ریال برای آزادی محکومین مالی غیرعمد نیاز است

رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: برای آزادی 37 محکوم مالی غیرعمد محبوس در زندان به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

40 میلیارد ریال برای آزادی محکومین مالی غیرعمد نیاز است

اسلام افشون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر 37 محکوم مالی غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که 16 نفر از این محکومین در ارتباط با عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان هستند.

وی ادامه داد: همچنین 11 نفر از این محکومین در ارتباط با چک و 10 نفر نیز به دلیل اختلافات خانوادگی و مطالبه مهریه و نفقه از سوی زوجه زندانی هستند.

رئیس ستاد دیه یزد با اشاره به فعالیت‌های مستمر ستاد دیه استان به ویژه کمیته صلح و سازش این ستاد بیان داشت: با پیگیری‌های مستمر کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان در خصوص 14 میلیارد ریال از بدهی این محکومین از شکات پرونده رضایت گرفته شده و در حال حاضر 21 میلیارد ریال برای آزادی آنان نیاز است.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات مدت‌دار و بدون بهره به محکومین مالی جرایم غیرعمد خبر داد و گفت: از سوی ستاد دیه استان، محکومین واجد شرایط برای اخذ تسهیلات به بانک مربوطه معرفی می‌شوند و تا سقف 200 میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت به آن‌ها پرداخت می‌شود.

افشون با بیان اینکه این تسهیلات برای محکومین مهریه و نفقه در نظر گرفته شده و کفاف بدهی محکومین را نمی‌دهد عنوان کرد: امید است با پیگیری‌های مستمر ستاد دیه و کمیته صلح و سازش بتوانیم نسبت به اخذ رضایت شکات اقدام کنیم اما به حمایت خیرین و نیکوکاران استان نیز نیازمندیم.

رئیس ستاد دیه استان یزد همچنین از آزادی 135 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: برای آزادی این محکومین مبلغ 9 میلیارد تومان نیاز بود که کمیته صلح و سازش ستاد دیه توانست از شکات به اندازه 5 میلیارد و 600 میلیون تومان رضایت بگیرد.

وی افزود: باقیمانده مبلغ به میزان سه میلیارد تومان نیز توسط ستاد دیه برای آزادی این محکومین فراهم و به شکات پرونده پرداخت شد.

این مقام مسئول از برگزاری جشن گلریزان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امسال هم در نظر است مانند سال‌های گذشته جشن گلریزان برای آزادی محکومین مالی غیرعمد برگزار شود و پیش‌بینی شده در شهرستان‌های استان نیز این جشن را داشته باشیم.

افشون افزود: شهرستان‌های ابرکوه، میبد، اردکان، مهریز و بافق در سال جاری برگزار کننده جشن گلریزان خواهند بود.

انتهای پیام/90004/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول