اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

زبان شناس سابق اطلاعاتی آمریکا در نامه‌ای به هولدر:

مک کین را بازداشت کنید/ وزارت خارجه تامین سلاح شورشیان را آسان کرده است

یک تحلیلگر برجسته امور سیاسی آمریکا در نامه‌ای به دادستان کل این کشور درخواست بازجویی از وزارت خارجه آمریکا و فعالیت‌های مخفیانه آن در سوریه و همچنین بازداشت مک کین به دلیل ورود غیر قانونی به سوریه را مطرح کرده است.

مک کین را بازداشت کنید/ وزارت خارجه تامین سلاح شورشیان را آسان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وب سایت رسمی «کاخ سفید»، «اسکات ریکارد» یکی از تحلیلگران برجسته امور سیاسی و زبان شناس اطلاعاتی سابق آمریکا از ایالت «فلوریدا» در نامه ای به «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا نوشته است که اداره تحقیقات فدرال «اف بی آی» به وی پیشنهاد کرده است که درباره ورود غیر قانونی روز دوشنبه هفته جاری «جان مک کین» سناتور جمهوریخواه ایالت «آریزونا» به سوریه و دیدار وی با رهبران شورشیان سوری با دفتر هولدر تماس بگیرد.

ریکارد در ادامه نامه خود به هولدر نوشته است که بر اساس درک وی وزارت خارجه آمریکا و سایر فعالیت های مخفیانه منجر شده اند که تامین اطلاعات،‌ تدارکات و تسلیحات برای شبه نظامیان و مزدوران جنایتکار مستقر در سوریه که مشغول عملیات هستند، در مدت بیش از دو سال تسهیل شود.

این تحلیلگر برجسته امور سیاسی در ادامه نامه خود به دفتر دادستان کل آمریکا نوشته است که بر اساس باور وی، مک کین در جریان ورود غیر قانونی خود به سوریه با شبه نظامیان و مزدوران جنایتکار مستقر در سوریه دیدار داشته و به آنها وعده حمایت و پشتیبانی داده است.

ریکارد در پایان نامه خود خواستار دستگیری سناتور مک کین و همچنین اجرای تحقیقات درباره فعالیت های جنایی جاری در سوریه شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که غرب و در راس آن آمریکا با حمایت های تسلیحاتی و مالی خود از تروریست های مستقر در سوریه در صدد ناآرام کردن این کشور در خاورمیانه و نهایتا مقدمه چینی برای مداخله نظامی در سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول