اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت نظارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

تائید صلاحیت 96.5 درصد متقاضیان کاندیداتوری شوراها در آذربایجان‌شرقی

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان برای شوراهای شهر و روستا در استان 96.5 درصد صلاحیتشان تایید شده است.

تائید صلاحیت 96.5 درصد متقاضیان کاندیداتوری شوراها در آذربایجان‌شرقی

الهوردی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: کل ثبت‌نام کنندگان اولیه در آذربایجان‌شرقی برای این نهادهای مشارکتی و مشورتی 12 هزار و 677 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 12 هزار و 91 نفر صلاحیتشان تایید و ابلاغ شده و 154 نفر تاکنون رسماً انصراف خود را از این رقابت‌ها اعلام کرده‌اند.

وی درباره تفکیک آمار شهری و روستایی ثبت‌نام کنندگان نیز گفت: از کل ثبت‌نام کنندگان یک هزار و 981 نفر برای حوزه‌های شهری و بقیه برای حوزه‌های روستایی در استان کاندیدا شده‌اند.

دهقانی با اشاره به تایید صلاحیت یک هزار و 809 نفر کاندیداهای حوزه شهری گفت: در هیئت‌های اجرایی در بخش روستایی 292 نفر و در حوزه شهری 226 نفر صلاحیتشان احراز نشد که آمار 50 نفری رد صلاحیت شدگان در هیئت نظارت شهرستان را باید به آن اضافه کرد.

یکی از سه مسئول مستقیم هیئت نظارت کشور در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از مجموع 276 نفر رد صلاحیت شدگان حوزه شهری 228 نفر قضاوت در مورد صلاحیتشان را به هیئت نظارت استان سپردند که از این تعداد نیز 165 نفر موفق به گرفتن تاییدیه صلاحیت از این مرجع شدند.

وی در رابطه با رد صلاحیت‌شدگان حوزه‌های روستایی گفت: تایید صلاحیت این تعداد با توجه به پایش آنها در هیئت‌های اجرای و نظارت بخش و شهرستان و طی چندین مرجع بررسی بعید به نظر می‌رسد.

این نماینده مجلس نهم درباره مدرک تحصیلی کاندیداها نیز گفت: در صورتی که فردی سابقه عضویت در شورایی را داشته و فاقد مدرک تحصیلی مشخص شده و یا به عبارت بهتر دارای مدرک تحصیلی پایین‌تر باشد می‌تواند با همان مدرک و در همان محل به عنوان کاندیدای شورا در رقابت‌ها شرکت کند. 

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول