اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وستروله:‌آلمان هیچ سلاحی به سوریه نمی‌فرستد

وزیر خارجه آلمان پس از نشست اخیر سران اروپایی در بروکسل به یکی از روزنامه‌های کشورش گفت که آلمان تصمیمی برای ارسال سلاح به سوریه ندارد.

وستروله:‌آلمان هیچ سلاحی به سوریه نمی‌فرستد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  خبرگزاری «ایتارتاس»، مقامات آلمانی مخالفت خود را با ارسال سلاح به سوریه اعلام کردند.

«گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان نیز با دفاع از تصمیم کشورش در این زمینه به روزنامه «ولت» گفت: «آلمان هیچ سلاحی به سوریه نمی‌فرستد و ما یادآور می‌شویم که هیچ کشور اروپایی دیگری نیز تصمیمی برای چنین اقدامی در آینده نزدیک ندارد.»

«توماس دیمیتزیره» وزیر دفاع این کشور نیز گفت که آلمان برای گروه‌های مسلح در سوریه سلاح ارسال نمی‌کند.

کشورهای انگلیس و فرانسه که از حامیان لغو تحریم تسلیحاتی بودند نیز اعلام کردند که علی‌رغم لغو تحریم تسلیحاتی معارضان سوریه فعلاً برنامه‌ای برای تسلیح آنان ندارند.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه شب با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان حاضر در کشور سوریه موافقت کردند، هر چند اختلافات میان اروپایی ها همچنان ادامه دارد.

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده که این اقدام برای فشار به دولت سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 است که نوعی تهدید دولت سوریه برای امتیاز گیری در نشست آتی ژنو محسوب می شود.

اروپایی‌ها در حالی به پایان تحریم تسلیحاتی معارضان سوری رای دادند که  پیش از این نیز شواهدی مبنی بر وجود سلاح‌های اروپایی در میان معارضان دیده شده بود و شماری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرده‌اند.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول