اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش طب اسلامی:

هیچ یارانه‌ای برای طب سنتی پرداخت نمی‌شود/ طب نوین ناقص است

دبیر علمی همایش طب اسلامی با اشاره به اینکه هیچ یارانه‌ای برای طب سنتی پرداخت نمی‌شود، گفت: طب سنتی (ایران اسلامی) طبابت با تکیه بر اصول پایه و ارکان الهی است و مکتب طب نوین یا همان پزشکی غربی جزئی‌نگر و ناقص است.

هیچ یارانه‌ای برای طب سنتی پرداخت نمی‌شود/ طب نوین ناقص است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امان‌الله جلالی به مناسبت برگزاری همایش کشوری طب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طب غربی بر پایه نواقص و تجزیه پیش میرود، اظهار کرد: متاسفانه در ایران که خود منشا طب اسلامی است و پیشینه طب سنتی را در بر دارد به سوی طب نوین که پایه‌گذاری در غرب دارد و با عناصر شیمیایی به درمان بیمار می‌پردازند، قدم بر می‌دارد.

*اختصاص 8 درصد از سرانه ناخالص ملی به بحث سلامت

وی ادامه داد: یکی از محسنات طب اسلامی بکارگیری علم طب بر اساس پایه علمی با ارکان الهی است و سبب شده تا مکتب طب غربی را که دارای نواقص طبی است و بیشتر بر اساس طب شیمیایی پیش می‌رود، مغلوب کند.

دبیر علمی همایش طب اسلامی تصریح کرد: در ایران 8 درصد سرانه ناخالص ملی برای بحث سلامت و درمان در نظر گرفته شده است، اما هنوز برای درمان به سبک سنتی و یا همان طب اسلامی سرانه‌ای در نظر گرفته نشده و در این بخش هیچ یارانه‌ای به بخش درمان سنتی اختصاص داده نمی‌شود.

*برگزاری سومین گردهمایی کشوری طب اسلامی

وی افزود: برای اینکه به تقابل طب نوین و سنتی پایان دهیم و تعاملی پایدار را در این عرصه بوجود آوریم اقدام به برگزاری سومین گردهمایی کشوری طب اسلامی (سنتی) کردیم.

جلالی تاکید کرد: طب اسلامی زیر دست طب شیمیایی نیست بلکه در کنار آن است و به همین دلیل برای همسو قدم برداشتن و ایجاد یک فضای طب مفید به دنبال تخصصی کردن طب ایران اسلامی (سنتی) هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید طب سنتی را با تعدادی عطاری بی‌سواد ترسیم کرد، گفت: تصور مردم از طب سنتی تنها تعدادی عطاری شاید بی‌سواد است که در سطح شهر پراکنده هستند و زمانی که از این افراد نتیجه‌ای عایدشان نمی‌شود آن را به حساب نادرست بودن روش درمانی طب سنتی می‌گذارند و این طب به هیچ‌عنوان در مغازه‌ها تشکیل نمی‌شود و بهترین مکانی که می‌توان برای آن در نظر گرفت بیمارستان‌های سراسر کشور است.

به گزارش فارس، این همایش در روز جمعه با گردهمایی تعداد بسیاری از اساتید برجسته طب سنتی از ساعت 15 تا 19 در مسجدالغفور اصفهان میزبان علاقه‌مندان به این طب برگزار می‌شود، همچنین در این همایش خدادوست معاون وزیر بهداشت و درمان در طب سنتی به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول