اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس و فرانسه: فعلاً برنامه‌ای برای تسلیح مخالفان سوری نداریم

کشورهای انگلیس و فرانسه ادعا کرده‌اند علی‌رغم لغو تحریم تسلیحاتی مخالفان سوریه فعلاً برنامه‌ای برای تسلیح مخالفان این کشور ندارند.

انگلیس و فرانسه: فعلاً برنامه‌ای برای تسلیح مخالفان سوری نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس، بریتانیا و فرانسه امروز، سه‌شنبه در اظهاراتی در مخالفت با مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند برای مسلح کردن مخالفان سوریه مجبور نخواهند بود تا تاریخ ۱ آگوست صبر کنند، هر چند که هر دو تأکید کردند هنوز برنامه‌ای برای انجام این کار ندارند.

دولتهای اتحادیه اروپا روز گذشته در نشست وزیران خارجه این اتحادیه، در نهایت تسلیم فشارهای بریتانیا و فرانسه شدند و در نهایت با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به شورشیان سوریه موافقت کردند. اما مقامات اتحادیه اروپا تصریح کردند که کشورهای فرانسه و بریتانیا متعهد شده‌اند تا قبل از ۱ آگوست به این کار اقدام نکنند.

بریتانیا و فرانسه از طرح ارسال تسلیحات به شبه‌نظامیان حمایت کرده‌اند اما دیگر کشورها مانند اتریش، سوئد، فنلاند و جمهوری چک با این اقدام مخالفت کردند.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا به رسانه دولتی بی‌بی‌سی گفت: «باید یک مورد نگرانی را تصحیح کنم. من می‌دانم که بحث‌هایی درباره موعدی اول آگوست وجود دارد. مسئله اینطور نیست.»

وی افزود قضیه اینطور نیست که بریتانیا نتواند قبل از آن تاریخ اقدام کند اما این کشور در صورتی که تصمیم به انجام این کار بگیرد، به تنهایی این کار را انجام نخواهد داد.

سخنگوی وزیر خارجه فرانسه هم به سوالی درباره اینکه آیا پاریس به مخالفان سوری سلاح تحویل خواهد داد گفت: «بله»

با این حال، وی افزود: «هدف ما در وهله اول رسیدن به راه حلی سیاسی است.»

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان اتباع خارجی هستند.

شماری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز شورشیان برخوردار از حمایت خارجی را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرده‌اند.

اتحادیه اروپا در حالی با ارسال سلاح به شورشیان سوری موافقت کرده که مدتی قبل این اتحادیه به طور مشترک برنده جایزه صلح نوبل شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول