اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو مجلس سوریه در گفت‌وگو با فارس:

ژنو 2 فرصت طلایی است/ توهم آمریکایی کنار گذاشته شود

یکی از اعضای مجلس سوریه کنفرانس ژنو 2 را یک فرصت طلایی برای حل بحران سوریه دانست و گفت: شرکت کنندگان در ژنو 2 باید توهمی را که ساخته و پرداخته سیاست آمریکا بوده و مبتنی بر سرنگونی نظام بشار اسد است، کنار بگذارند.

ژنو 2 فرصت طلایی است/ توهم آمریکایی کنار گذاشته شود

«شریف شحاده» عضو مجلس سوریه درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق افزود: موضوع کناره‌گیری بشار اسد به بحث و بررسی گذاشته نمی‌شود و در منطق سوریه جایی ندارد و این مردم سوریه هستند که در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

وی کنفرانس ژنو2 را فرصت طلایی برای حل و فصل بحران سوریه دانسته و تصریح کرد: این کنفرانس در حالی برگزار می شود که دولت سوریه از آغاز بحران این کشور بر لزوم گفتگو تاکید داشته است با این حال باید حامیان تروریست ها برای توقف حمایت مالی و تسلیحاتی، تحت فشار قرار گیرند.

شحاده اظهارداشت: در صورتی که طرف‌های شرکت کننده در کنفرانس ژنو 2 به دنبال راه حلی برای بحران سوریه نباشند، این کنفرانس فرصتی را برای دولت سوریه به منظور آغاز گفتگوی ملی و جدی به منظور حل و فصل بحران موجود فراهم نخواهد کرد.

وی تاکید کرد که موافقت دولت سوریه برای شرکت در این کنفرانس حاکی از تمایل آن به دستیابی به راه حل سیاسی است که ملت سوریه را از هرگونه دخالت خارجی در امان نگاه می دارد.

این نماینده سوری افزود: همچنین حضور سوریه در ژنو2 نشان می دهد که دولت آن به دنبال راه حل است و می کوشد گفتگو بین سوری ها به کمک برخی کشورها و البته بدون دخالت آنان، تحقق یابد از  همین رو کسانی که تمایل دارند در کنفرانس ژنو 2 شرکت کنند باید بدانند که این ملت سوریه است که از وضعیت موجود زیان می بیند.

توهم آمریکایی در ژنو 2 کنار گذاشته شود

وی در ادامه تصریح کرد: شرکت کنندگان در ژنو 2 باید توهمی را که ساخته و پرداخته سیاست آمریکا بوده و مبتنی بر سرنگونی نظام بشار اسد است، کنار بگذارند.

شحاده در توضیح این مطلب افزود: شرکت کنندگان در کنفرانس مزبور باید به نقاط مشترکی دست یافته و با منطق راهگشا در آن حضور یابند نه با عقل و منطق تهدید که برخاسته از سیاست آمریکا بوده و بی اساس است.

خواست مردم سوریه و انتخابات قابل احترام است

وی تاکید کرد که موضوع کناره‌گیری بشار اسد مورد بحث و بررسی قرار نمی گیرد و در منطق سوریه نیز جایی ندارد و دلیل آن بسیار ساده است به این معنی که ما برای دفاع از کشور مبارزه می کنیم و این چیزی است که مردم سوریه بر آن تاکید دارند بنابراین هر کس خواستار برکناری اسد است باید بداند که این موضوع را انتخابات تعیین می کند .

ما به هر خواسته مردم سوریه که مبتنی بر انتخابات باشد احترام گذاشته و آن را قابل قبول می دانیم اما در خصوص خواسته هایی که ناشی از دیکته های آمریکایی و یا ترکی بوده و از لزوم کناره گیری اسد از قدرت حکایت دارد باید بگوییم که آنان باید از خاورمیانه دست بردارند و بدانند که این ملت سوریه است که سرنوشت خود را تعیین می کند نه هیچ کس دیگر.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول