اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد خبر داد

افزایش سرانه آموزشی دانشجویان تا 13 مترمربع در کشور

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای هر دانشجو در کشور 13 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد.

افزایش سرانه آموزشی دانشجویان تا 13 مترمربع در کشور

حسین بلندی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران در مورد پذیرش دانشجوی بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: شرایط حاکم در کشور به این صورت شده که برای افراد علاقه‏مند به تحصیل، امکان انتخاب بیشتری فراهم شده است.

وی اضافه کرد: وجود این شرایط به این معناست که افراد از یک فیلتر پذیرش عبور می‏کنند؛ اما مانند گذشته در کنکور کتبی شرکت نمی‏کنند بلکه با توجه به ظرفیت‏هایی که ایجاد شده، افراد با هم رقابت و پس از عبور از این رقابت در رشته‏ مورد علاقه خود تحصیل می‏کنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با تمام امکانات این آمادگی را دارد که در صورت حذف کنکور پذیرای افرادی که قصد ادامه تحصیل را دارند، باشد.

بلندی افزود: هم‏اکنون برای هر دانشجو در کشور  13 مترمربع فضای آموزشی وجود دارد.

وی تأکید کرد: اگر به دانشگاه آزاد اسلامی مجوزهای بیشتری داده شود، این دانشگاه این قابلیت را دارد تا به عنوان یک بال آموزش عالی کشور مسئولیت‏های فراتر از این را با حذف کنکور بر عهده بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تلاش‏های صورت گرفته در سال گذشته منجر به حذف کنکور از بسیاری از رشته‏های تحصیلی شد و امیدواریم این شرایط ادامه پیدا کند تا شرایط را برای ادامه تحصیل تمام افراد فراهم شود.

بلندی افزود: حذف کلی کنکور منوط به تصمیم‏گیری کمیته‏هایی است که در بحث کلان تشکیل می‏شود.

دانشگاه آزاد از کاندیدای خاصی حمایت نمی‏کند

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دانشگاه آزاد اسلامی در انتخابات از کاندیدای خاصی حمایت می‏کند یا نه، بیان کرد: دانشگاه آزاد از کاندیدای خاصی حمایت نمی‏کند و وظیفه ما این است که به تمام آحاد مردم به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان را به شرکت در انتخابات دعوت و مشتاق کنیم تا با حضور حداکثری خود حماسه بزرگ دیگری را رقم بزنند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اضافه شدن شهریه دانشگاه آزاد در سال جاری و سال آینده تصریح کرد: بر روی این موضوعات اقدامات کارشناسی صورت می‏گیرد؛ اما قطعا تمام مسائل مد نظر قرار خواهد گرفت.

بلندی با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی اذعان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی یکی از مهم‏ترین برنامه‏هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی باید به آن بپردازد.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اجرا و توسعه تحصیلات تکمیلی خود را متعهد به رعایت تمام اصول، ضوابط و قوانین آموزش عالی می‏داند؛ اما این نکته را  باید مد نظر قرار داد که نگاه این دانشگاه در بحث هئیت علمی می‏تواند کمی متفاوت‏تر باشد.

انتهای پیام/2568/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول