اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: سامانه دفاع موشکی اس 300 برای جلوگیری از دخالت خارجی در سوریه است

معاون وزیر خارجه روسیه ارسال سامانه دفاع موشکی اس300 را عاملی بازدارنده نسبت به دخالت خارجی در سوریه دانست.

مسکو: سامانه دفاع موشکی اس 300 برای جلوگیری از دخالت خارجی در سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو تحریم ارسال سلاح برای معارضان سوری را ناامید کننده خواند و آن را به زیان کنفرانس ژنو 2 دانست.

ریابکوف تأکید کرد که تصمیم اتحادیه اروپا بر خلاف سیاست‌های این اتحادیه و در تضاد با همه تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه بر اساس توافق ژنو است و به ایجاد برون رفت سیاسی برای بحران سوریه هیچ کمکی نمی‌کند.

وی با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر توافق بین المللی برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت: تصمیم اتحادیه اروپا با همه توافق‌های بین المللی درباره تجارت سلاح نیز در تضاد است.

معاون وزیر خارجه روسیه این اقدام را نمونه‌ای از معیارهای دوگانه در قبال سوریه دانست و تأکید کرد که فرصتی برای برگزاری نشستی بین المللی در باره سوریه پیش آمده که با وجود همه سختی‌های پیش رو نباید از فرصت‌ پیش آمده غافل ماند.

ریابکوف افزود: مسکو و واشنگتن هنوز نتوانسته‌اند مواضع خود را درباره ژنو 2 به هم نزدیک کنند زیرا روسیه با برگزاری نشستی که در آن برخی تلاش می‌کنند راه‌کارهای خارجی را به مردم سوریه تحمیل کنند و چهارچوب مرحله انتقال قدرت را از پیش تعیین کنند موافقت نخواهد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت حضور تهران در این نشست گفت نمی‌تواند اطمینان دهد که این کنفرانس در ژوئن آینده برگزار شود.

ریابکوف همچنین تحویل سامانه دفاع موشکی «اس 300» به سوریه را یک عامل بازدارنده از دخالت نیروهای خارجی در سوریه دانست.

وی افزود: به نظر می‌رسد وجود این سامانه در جلوگیری از برخی طرف‌هایی که خواهان بین المللی کردن نزاع سوریه هستند موثر باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو نمی‌خواهد در موضع خود برای ارسال سامانه دفاع موشکی به سوریه تجدید نظر کند و ارسال اس 300 به سوریه بر اساس توافقی که میان مسکو و دمشق در پنج سال گذشته ایجاد شده، صورت می‌گیرد.

وی افزود: غیر ممکن است که این سلاح‌ها به وسیله معارضان در میدان مبارزه استفاده شود.

روز گذشته وزرای خارجه اتحادیه اروپا به لغو تحریم ارسال سلاح برای معارضان سوری رأی مثبت دادند و به این ترتیب کشورهای عضو اتحادیه اروپا از چند روز آینده مجاز هستند تا سلاح در اختیار معارضان قرار دهند.

این در حالی است که «الکساندر سیلوانوف» کارشناس امنیت بین الملل تأکید کرد که بر اساس این اقدام، اتحادیه اروپا راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه را رد کرده و این اقدام بر خلاف توافق ژنو و مبدأ گفت‌وگو برای بحران سوریه است.

وی افزود: با توجه به اینکه فرانسه و بریتانیا از طریق دخالت نظامی به معارضان در لیبی کمک کرده بودند و این دو کشور نقشی اساسی در اقدام اخیر اتحادیه اروپا در لغو تحریم تسلیح معارضان سوری داشتند به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا تلاش می‌کند سناریوی لیبی را نیز در سوریه اجرا کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول