اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی خبر داد

انهدام شبکه گسترده قاچاق تجهیزات نظامی در مشهد

رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی از کشف محموله اجناس و تجهیزات نظامی از یک باند حرفه‌ای قاچاق در مشهد و دستگیری دو تن از عاملان اصلی این پرونده خبر داد.

انهدام شبکه گسترده قاچاق تجهیزات نظامی در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در نشستی خبری با اعلام خبر کشف محموله اجناس و تجهیزات نظامی از یک باند حرفه‌ای قاچاق در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناامن‌ترین فضای موجود در عصر حاضر، فضای مجازی است.

وی افزود: پلیس فتا با رصد کامل فضای سایبری جرائم و تخلفات اینترنتی را شناسایی و پیگیری می‌کند اما مسئله مهم این است که استفاده کنندگان از فضای سایبری و اینترنتی باید دقت لازم را از لحاظ امنیت و فرصت طلبی برخی سو‌ءاستفاده کنندگان داشته باشند.

عرفانی با بیان اینکه پلیس فتا خراسان‌رضوی روز گذشته موفق به دستگیری دو تن از اعضای اصلی باند قاچاق و فروش اجناس و تجهیزات نظامی شد، خاطرنشان کرد: به دنبال رصد جدی و نظارت دقیق بر فضای سایبری، فعالیت این شبکه در فضای اینترنتی مورد ظن ماموران قرار گرفت و پس از پیگیری‌های دقیق پرونده تشکیل و عملیات آغاز شد.

وی تصریح کرد: این باند حرفه‌ای از چندین ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده بود که سرانجام توانستیم با پیگیری قاطعانه این پرونده، دو تن از اعضای اصلی باند را دستگیر و اجناس و تجهیزات نظامی آنان را کشف و منهدم کنیم.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با تشریح اجناس و تجهیزات نظامی کشف شده از این باند، گفت: در این پرونده ماموران پلیس فتا توانستند 12 بطری معادل 30 لیتر مشروبات الکلی دست‌ساز از این شبکه کشف کنند.

عرفانی ادامه داد: 16 دستگاه بیسیم UHF و 37 دستگاه VHF نیز از این افراد کشف شد، همچنین یک دستگاه گنج یاب، هفت دستگاه تلفن برد و بالغ بر 200 هزار قطعه یدکی از این باند کشف شد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی یادآور شد: تجهیزات نظامی جنبه امنیتی داشته و به واسطه آن برخی اقدام به سرقت‌ و سوءاستفاده‌های شخصی از دستگاه‌های بیسیم می‌کنند.

به گفته عرفانی برخی بیسیم‌ها مجوز داشته و برای آنها فرکانس ویژه‌ای تعریف می‌شود اما بیسیم‌های کشف شده از این باند توانایی اختلال در شبکه بیسیمی هواپیما را دارند.

انتهای پیام/70023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول