اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هدف «مک‌کین» از سفر به سوریه، آغاز جنگ یا صلح؟

سناتور جمهوری‌خواه و برجسته آمریکا که قبل از جنگ عراق و لیبی با مخالفان این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده بود و بعد از این ملاقات‌ها، جنگ در این کشورها به راه افتاد، در دیدار غیرمنتظره‌ای وارد سوریه شد و با رهبران مخالفان این کشور دیدار کرد.

هدف «مک‌کین» از سفر به سوریه، آغاز جنگ یا صلح؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، «جان مک کین» سناتور جمهوری‌خواه و یکی از حامیان سرسخت کمک نظامی آمریکا به مخالفان سوریه، طی دیداری ناگهانی به سوریه سفر کرد و با گروههای شورشی و مسلح دیدار کرد.

این اقدام بحث‌برانگیز این سناتور آمریکایی بعد از آن صورت گرفت که روسیه و آمریکا در صدد برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی باصطلاح صلح برای سوریه هستند.

طبق گزارش نشریه «دیلی بیست»، سناتور ایالت «آریزونا» آمریکا از طریق ترکیه با ژنرال «سالم ادریس» که فرماندهی شورای عالی نظامی ارتش آزاد سوریه را برعهده دارد به سوریه سفر کرد و قبل از آنکه بازگردد به مدت چندین ساعت در آنجا ماند.

مک کین در این سفر غیرمنتظره خود با رهبران ارتش آزاد سوریه در هر دو کشور دیدار کرد و ادریس به دیلی بیست گفت: ما برای تغییر اوضاع به کمک آمریکا نیاز داریم. ما هم‌اکنون در وضعیت بحرانی قرار داریم.

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا تأیید کرد که مک کین به قلمرو سوریه وارد شده است اما تمامی سوالات خبرنگاران را به دفتر مک کین ارجاع داد و سخنگوی این سناتور آمریکایی تأیید کرد که دیدار صورت گرفته است اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

این اقدام مک کین درست قبل از آن صورت گرفته است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه با پایان دادن به ممنوعیت تحریم تسلیحات به گروههای شورشی سوریه موافقت کرد.

«ویلیام هیگ»، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که گفت هنوز تصمیمی برای ارسال سلاح به مخالفان حکومت بشار اسد گرفته نشده است و باقی تحریم ها همچنان پابرجا هستند.

«کاترین اشتون»، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم این گفته های آقای هیگ را تکرار کرد و گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال سلاح را که تا به حال منع قانونی داشت، شروع نخواهند کرد.

هفته گذشته، هیأتی از سنا آمریکا به اجماع رأی داد تا برای نیروهایی که با دولت سوریه در جنگ هستند، سلاح فرستاده شود که این امر نمایانگر تمایل نمایندگان کنگره آمریکا برای تغییر رویکرد آمریکا در قبال درگیری‌های سوریه است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پاریس با یکدیگر دیدار کردند و همچنین در زمینه کنفرانس صلح ژنو درباره سوریه که قرار است به زودی برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

«ثریا سپهپور اولریچ» محقق و نویسنده مستقل تأکید کرد که اقدامات مک‌کین در واقع یادآور اقدامات خطرناک و تحریک‌آمیز او در عراق و لیبی است.

وی افزود که تحت قانون آمریکا، یکی از اقداماتی که خیانت محسوب می‌شود این است که باعث بروز جنگ شویم.

این محقق مستقل تصریح کرد: مک‌کین همین اقدامات را درباره عراق انجام داد. او عضو کمیته‌ آزادی عراق بود و با مخالفان عراق دیدار کرد و ما شاهد جنگ در عراق بودیم. او همین اقدامات را در لیبی با گروههای مخالف این کشور انجام داد. مک کین به نفع مردم آمریکا و یا در بعد وسیع‌تر در جهت منافع جهان کار نمی‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول