اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری قم:

راه‌اندازی بلوار پیامبر اعظم منجر به توسعه متوازن شهر قم می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با راه‌اندازی بلوار پیامبر اعظم شاهد عمران شهر از سمت شرق خواهیم بود و بهره‌برداری این بلوار به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند.

راه‌اندازی بلوار پیامبر اعظم منجر به توسعه متوازن شهر قم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در ادامه بازدید خبرنگاران قم از پروژه‌های شهری، نمایندگان رسانه‌های جمعی قم در بلوار پیامبر اعظم حضور یافتند و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

پروژه بلوار پیامبر اعظم به طول هفت کیلومتر حد فاصل حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران احداث شده و دارای سه مسیر تندرو، کندرو و مسیر ویژه تردد عابرین پیاده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه برای احداث این بلوار که از مهم‌ترین پروژه‌های عمران شهری در قم به شمار می‌رود نسبت به تملک 2.8 میلیون متر مربع زمین اقدام شده است، اضافه کرد: این میزان تملک با فروش 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اجرای این پروژه را دنبال می‌کند، بیان کرد: طراحی محور پیامبر اعظم به صورت آیینی انجام شده است.

محسن بهشتی با اشاره به اینکه در این محور کاربری‌های فرهنگی، مذهبی، اقامتی، سیاحتی و تجاری در نظر گرفته شده است بیان کرد: در حال حاضر میزان یک‌هزار و 500 تخت به صورت رسمی در استان قم نسبت به ارائه خدمت به مسافران و زائران اقدام می‌کند در صورتیکه در این پروژه 27 هزار تخت ویژه اقامت در نظر گرفته شده است.

وی حجم اعتبار پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی کامل این بلوار را بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار با مشارکت بخش خصوصی در خصوص احداث اماکن طراحی شده برای پروژه در نظر گرفته شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه راه‌اندازی این بلوار در توسعه و پیشرفت قم تاثیر بسیار زیادی دارد بیان کرد: در حال حاضر پیشرفت شهر قم از سمت جنوب پیگیری می‌شود در صورتیکه با راه‌اندازی این بلوار شاهد عمران شهر از سمت شرق خواهیم بود و بهره‌برداری این بلوار به توسعه متوازن شهر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اماکن پیش‌بینی شده برای این بلوار نقش بسزایی در افزایش ماندگاری میزان اقامت زائران و مسافران در قم خواهد داشت.

انتهای پیام/2258/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول