اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

می‌توان استان البرز را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز گفت: این استان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بالایی دارد و در صورت داشتن برنامه مناسب می‌توانیم البرز را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرد.

می‌توان استان البرز را به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احد شریفی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی کرج اظهار داشت: استان البرز به دلیل بهره‌مندی از آب و هوای مطلوب، موقعیت جغرافیایی مناسب و داشتن پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی، دارای جاذبه‌های متعدد فرهنگی و گردشگری است و در این زمینه ظرفیت‌های بسیار بالایی در استان البرز وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های این استان به ویژه کرج در سال‌های اخیر که هنوز استان جدید البرز تشکیل نشده بود، تحت‌الشعاع دیگر مناطق کشور قرار داشته و نتوانستیم به طور کامل از جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و تاریخی استان البرز به درستی استفاده کنیم.

* استان البرز دارای 238 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز افزود: یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان البرز بهره‌مندی از 238 اثر مهم و فاخر است که در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شریفی ادامه داد: این در حالی است که ما بیش از 450 اثر تاریخی شناسایی‌ شده در استان البرز داریم که برای ثبت آنها در فهرست آثار ملی اقدامات لازم در حال انجام است.

وی تاکید کرد: وجود این آثار یکی از مهمترین عوامل جذب گردشگر است که در صورت داشتن برنامه‌ای جامع و کارشناسی شده می‌توانیم استان البرز را به یکی از قطب‌های جذب گردشگر تبدیل کنیم.

شریفی افزود: برای تحقق این هدف باید اعتبارات و نیروی کارشناسی متخصص برای حفظ، ترمیم و بازسازی آثار تاریخی و گردشگری را داشته باشیم و خوشبختانه در این زمینه اقدامات مطلوبی در استان البرز انجام شده که یکی از این اقدامات مربوط به کاروانسرای شاه عباسی کرج و بازسازی و بهره‌برداری از آن بوده که توسط یک گروه متخصص صورت گرفته است.

* آغاز بهره‌برداری از کاروانسرای شاه عباسی کرج

لازم به توضیح است،‌ کاروانسرای شاه عباسی کرج طی چند سال اخیر چندین بار از سوی میراث فرهنگی به پیمانکاران برای ترمیم و بازسازی و سپس بهره‌برداری با کاربری‌هایی چون اقامتی و گردشگری و پذیرایی تحویل داده شده بود و در نهایت پیمانکاری به نام محمد اسماعیلی طی توافقی با میراث فرهنگی استان البرز این کار را بر عهده گرفت.

محمد اسماعیلی در این مراسم ضمن توضیح روند بازسازی کاروانسرای شاه عباسی اعلام کرد: با پایان کار ترمیم این اثر تاریخی مهم از این پس پذیرای گردشگران خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول