اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن ام‌اس کردستان:

242 نفر در انجمن ام‌اس کردستان عضویت دارند

مدیرعامل انجمن ام‌اس کردستان گفت: در حال حاضر 242 نفر عضو این انجمن هستند که از این تعداد 160 نفر مرد و 82 نفر نیز زن هستند.

242 نفر در انجمن ام‌اس کردستان عضویت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناصر رشادمنش بعد از ظهر امروز در همایشی که به مناسبت روز جهانی MS در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به بیماری ام‌اس در استان بیشتر از اعضای انجمن است، اظهار کرد: به دلیل کمبود امکانات و هم چنین عدم تمایل بیماران تنها تعداد ذکر شده عضو انجمن استان شده‌اند.

وی به خدمات ارائه شده انجمن به بیماران مبتلا به ام‌اس در استان اشاره و معرفی بیماران به چشم پزشک، دندانپزشک، روانشناس و رادیولوژی را از جمله خدمات ارائه شده انجمن به بیماران عضو ذکر کرد.

مدیرعامل انجمن ام‌اس کردستان با گلایه از اینکه تعداد افراد کمی با انجمن همکاری دارند، افزود: تعدادی از پزشکان استان اعلام همکاری کردند و به افراد معرفی شده از طرف انجمن، خدمات رایگان ارائه می‌کنند.

رشادمنش خاطرنشان کرد: متأسفانه معرفی بیماران برای دریافت داروی رایگان در مقاطعی صورت می‌گیرد و این امر همیشگی نیست.

وی ادامه داد: مبتلایان به بیماری ام‌اس در ماه قمیت داروی مورد نیاز آنها 300 هزار تومان، یک میلیون و گاهی هم بیشتر از این مقدار است که بسته به شدت بیماری آنها قمیت دارو متفاوت است.

وی خاطرنشان کرد: درصد کمی از بیماران هستند که خود توان مالی تأمین داروهایشان را دارند و مابقی نیازمند کمک‌های دولت و خیرین هستند.

مدیر عامل انجمن ام‌اس کردستان خاطرنشان کرد: توزیع سبد کالای مصرفی در طول سال و برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر خدمات انجمن به بیماران عضو است.

رشادمنش با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف انجمن مستلزم برگزاری کلاس‌های آموزشی است، تصریح کرد: استیجاری بودن و کمبود فضا و اینکه کلاس‌های انجمن تنها گنجایش 10 نفر را دارند از مشکلات این انجمن است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و گرانی‌هایی که امروز در جامعه ایجاد شده منجر به دوبرابر شدن مشکل تامین داروی بیماران ام‌اسی شده است.

وی از دیگر مشکلات موجود را عدم تمایل افراد مبتلا به ام‌اس به عضویت در این انجمن خواند و اظهار داشت: ایجاد فرهنگ‌سازی و ترغیب بیماران به عضویت در انجمن‌ها و خروج از انزوا و تنهایی از وظایف رسانه‌ها از جمله صداوسیما است که امیدواریم در این عرصه تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

مدیرعامل انجمن ام‌اس کردستان اعلام کرد: لازمه اعطای خدمات توسط انجمن به بیماران عضویت و ثبت‌نام آنها در انجمن است.

رشادمنش در پایان پیشنهادی را مبنی بر کمک به بیماران ام‌اسی ارائه کرد و بیان داشت: اگر کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی استان هر ماه یک هزارم حقوق خود را به به بیماران مزمن اختصاص دهند کمک ارزشمندی به این افراد می‌کنند.

انتهای پیام/79003/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول