اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هیگ: باید در تحریم تسلیحاتی معارضان سوریه تجدیدنظر کنیم

وزیر خارجه انگلیس در حاشیه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر بر لزوم تجدیدنظر در تحریم تسلیحاتی معارضان سوری تاکید کرد.

هیگ: باید در تحریم تسلیحاتی معارضان سوریه تجدیدنظر کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی»، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس امروز گفت که اتحادیه اروپا باید در تحریم تسلیحاتی سوریه تجدید‌نظر کند تا بتواند به برخی از گروه‌های شورشی سلاح برساند.»

وی افزود: « مهم است که نشان دهیم که ما آمادگی داریم که در تحریم تسلیحاتی خود تجدید نظر کنیم و به این وسیله به بشار اسد پیام روشنی بدهیم تا گفت‌وگوها را جدی بگیرد.»

انگلیس و فرانسه پیش از این نیز از لغو تحریم تسلیحاتی معارضان سوری حمایت کرده بودند. با این حال این جهت‌گیری، حمایت همه کشورهای اروپایی را به دنبال نداشت.

از این رو مقامات اروپایی امروز در بروکسل تشکیل جلسه می‌دهند تا درباره آینده تحریم تسلیحاتی سوریه که به زودی به پایان می‌رسد، رایزنی کنند.

وزیر خارجه انگلیس در شرایطی بار دیگر بر تلاش کشورش برای تسهیل انتقال سلاح به معارضان سوری تاکید دارد که نشریات غربی در گزارش‌هایی به وجود سلاح‌های تولید کشورهای اروپایی در دست معارضان اذعان کرده‌اند. در این مورد می‌توان به وجود تسلیحات سوئیسی در میان گروه‌های معارض اشاره کرد.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول