اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفای گیلان:

امسال جیرنده رودبار از بحران آب خارج می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: امسال شهر جیرنده رودبار از وضعیت بحران آب خارج می‌شود.

امسال جیرنده رودبار از بحران آب خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید روشن‌روان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گزارشی از عملکرد سال 91 شرکت آبفای استان را ارائه کرد.

وی با اشاره به مشکلات بحران کم‌آبی شهر جیرنده و بره‌سر رودبار اظهار کرد: در سایت وزارت نیرو دو شهر بره‌سر و جیرنده بحرانی بودند که بره‌سر اکنون از بحران خارج شده و شهر جیرنده رودبار امسال از وضعیت بحران خارج می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه شرکت آبفای گیلان دارای سه پروژه مهر ماندگار است، افزود: طرح‌های ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر لاهیجان، ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر رشت و آبرسانی به شهر صومعه‌سرا با اعتبار مصوب 165 میلیارد ریال در قالب پروژه‌های مهر ماندگار به شرکت آبفای گیلان ابلاغ و در دستور کار ما قرار گرفت.

وی مزایای بهره‌برداری از این طرح‌ها را جلوگیری از آلودگی رودخانه‌های موجود در شهرها، حفظ محیط زیست و افزایش بهداشت عمومی و افزایش کمی و کیفی آب شرب عنوان کرد.

روشن‌روان اذعان کرد: در راستای ارتقای کیفی و کمی آب شرب صومعه‌سرا، طرح آبرسانی به این شهر با پیشرفت فیزیکی حدود 70درصد در حال اجرا است.

به گفته وی، چهار پیمانکار برای اجرای پروژه آبرسانی به شهر صومعه‌سرا در بخش‌های تکمیل مخزن و اجرای خط انتقال و تجهیز چاه‌های محاوره فعالیت می‌کنند.

مدیر عامل آبفای گیلان اجرای خط انتقال به طول 15 هزار متر و ساخت حوضچه‌های مربوطه، نصب شیرآلات و تجهیز دو حلقه از هفت حلقه چاه حفر شده را از جمله پروژه‌های شرکت آبفای استان ذکر کرد. 

وی ادامه داد: تکمیل مخزن 5 هزار متر مکعب و تلمبه‌خانه مربوطه و اجرای خط انتقال به طول 15 هزار و 125 متر با قطر 600 میلی‌متر از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجراست که امیدواریم با تکمیل آنها شاهد بهره‌برداری کامل از پروژه مهم و حیاتی آبرسانی به صومعه‌سرا در زمان مقرر باشیم.

روشن‌روان از مزایای طرح آبرسانی به شهر صومعه‌سرا را بهره‌مندی 100 درصدی شهروندان از افزایش کیفیت و کمیت آب عنوان کرد.

وی از افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب رشت خبر داد و یادآور شد: ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب رشت در زمان افتتاح فاز نخست آن 15 هزار متر مکعب بود که اکنون با 40 درصد افزایش به 20 هزار متر مکعب رسیده است.

مدیر عامل شرکت آبفای گیلان اضافه کرد: با 40 درصد افزایش این ظرفیت نسبت به ماه‌های پایانی سال 91، حدود 40 لیتر بر ثانیه از دبی فاضلاب ورودی به رودخانه کاسته و به دبی ورودی تصفیه‌خانه اضافه شد تا پس از طی مراحل تصفیه دوباره وارد چرخه آب شوند.

وی حجم فاضلاب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب رشت پس از افتتاح رسمی آن را 5 میلیون و 100 هزار متر مکعب عنوان کرد و یادآور شد: در فصل گرما به دلیل مصرف بیشتر آب توسط شهروندان، دبی ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب بیشتر از فصول سرد سال است.

روشن‌روان با اشاره به برطرف شدن وضعیت کم‌آبی و کمبود فشار نقاط مختلف شهر رشت و شهرهای لنگرود و لوشان، بر ضرورت استقرار سیستم PM «اقدام‌های پیشگیرانه» در حفظ ‌خانه بزرگ آب گیلان تأکید کرد.

وی درباره برطرف شدن مشکل کمبود فشار آب رشت، گفت: از آنجا که تأمین برق برج دو رشت مهم‌ترین مسئله در راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مخزن هوایی است، قرار شده تا حوزه معاونت مهندسی و توسعه و آبفای رشت پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

این مسئول از بهره‌برداری برج دو شهر رشت به‌زودی خبر داد و متذکر شد: وارد مدار شدن این برج مشکل کمبود فشار آب رشت را برطرف می‌کند.

وی به تأمین آب شهر لوشان اشاره کرد و یادآور شد: قرار شده تا حوزه معاونت بهره‌برداری شرکت با تأمین اعتبارات مربوطه نسبت به راه‌اندازی چاه جدیدالاحداث لوشان اقدام کند.

به گفته روشن‌روان، حوزه معاونت مهندسی و توسعه شرکت آبفای استان نیز راهکارهای لازم و مناسب برای اجرای زون‌بندی و کاهش پرت احتمالی آب در لوشان را در دستور کار خود دارد.

وی افتتاح 30 پروژه آب و فاضلاب شهری گیلان در سال گذشته را از جمله اقدام‌های این شرکت ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول