اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌جمهور در گلستان:

راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون یکی از بهترین کریدرهای حمل و نقل دنیاست

رئیس‌جمهور گفت: راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون یکی از بهترین کریدرهای حمل و نقل دنیاست که شمال به جنوب را به یکدیگر وصل می‌کند.

راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون یکی از بهترین کریدرهای حمل و نقل دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح دو پروژه بزرگ عمرانی سد مخزنی کبودوال و راه‌آهن بین‌المللی گرگان ـ ‌اینچه‌برون و افتتاح 14 هزار و 130 واحد مسکن مهر در استان گلستان اظهار داشت: راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون از شمال اروپا، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان را به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه در سفر اول به گلستان هنوز صنعت رشد پیدا نکرده بود، خاطرنشان کرد: به گفته مردم این استان، قبل از دولت نهم و دهم، کارهای بزرگ در این استان کمتر دیده می‌شد، هنوز صنعت نیامده بود و پیشرفت قابل توجهی را شاهد نبودیم ولی اکنون گلستان دارای کارخانه سیمان، کارخانه فولاد، نیروگاه، سدهای متعدد است و تا حدودی آب مورد نیاز کشاورزان و آب شرب برای مردم این استان تأمین شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز شاهد بهره‌برداری 3 پروژه بزرگ مسکن، سد و راه‌آهن در گلستان بوده‌ایم، تصریح کرد: پروژه راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون جزء سریع‌ترین پروژه‌های ریل‌گذاری دنیا است که در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید و در این راستا مردم گلستان همراهی صمیمانه‌ای داشتند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ایران جزء بهترین موقعیت‌های جغرافیایی در جهان است، اذعان کرد: در ارتباطات شرق و غرب و شمال و جنوب، ایران بهترین موقعیت را دارد و در رفت و آمدهای هوایی بهترین کشور از نظر برقراری امنیت هوایی و کوتاه‌ کردن راه‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز در دنیا برای حمل‌ونقل طراحی بین‌المللی می‌کنند، کریدرهایی را طراحی می‌کنند و کسانی که برنامه‌های اقتصادی دارند در این کریدرها می‌آیند و همه سعی می‌کنند قطعات کریدر را به هم وصل کنند.

احمدی‌نژاد یادآور شد: از گذشته به دنبال برقراری ارتباط شمال به جنوب بودند و یکی از بهترین اقدامات برای برقراری این ارتباط، راه‌آهن گرگان به اینچه‌برون بوده است که قطعه‌ای از این ارتباط در گلستان افتتاح شد. امسال پول خوبی در بودجه گذاشته می‌شود تا سرعت بیشتری در پروژه راه‌آهن گنبد صورت بگیرد.

وی در خصوص راه‌آهن گرگان ـ ‌اینچه‌برون گفت: بیشترین طول مسیر در ترکمنستان واقع شده که حدود 700 کیلومتر را شامل می‌شود، 150 کیلومتر در قزاقستان و 85 کیلومتر آن در ایران است که در قزاقستان کار به اتمام رسیده، در ترکمنستان دو سوم کار پایان یافته و یک سوم آن به خاطر مشکلات فنی در حال انجام است ولی این پروژه در ایران امروز در گلستان افتتاح شد.

به گفته رئیس‌جمهور این کریدر اولین خط ارتباطی است که به وسیله راه‌آهن، شمال را به جنوب وصل می‌کند.

احمدی‌نژاد ابراز داشت: خدای متعال همه نعمت‌ها را برای پیشرفت سریع در اختیار ملت ایران قرار داده است به طوریکه یک سرزمین وسیع، زمینهای کشاورزی حاصلخیز، منابع غنی، برخورداری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و بالاتر از آن یک ملت مومن، عدالتخواه، هوشمند، اهل کار و تلاش که همه اینها جزء سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه همه باید کار کنیم تا ایران ساخته شود، متذکر شد: هر کس در هر جای ایران است باید به نیت ساختن ایران کار انجام دهد و هر فرد باید حلقه تشکیل‌کننده پیشرفت نظام اسلامی باشد.

رئیس‌جمهور بیان داشت: ایران امروز به عنوان پرچمدار ارزش‌های الهی، توحید، عدالت و انسانیت شناخته شده و معتقدم تنها ملتی که می‌تواند پرچمدار توحید و عدالت را در جهان به دوش بکشد ملت ایران است، این تعصب نیست، ناسیونالیسم هم نیست چراکه ایران یک قوم یا یک نژاد نبوده و یک جغرافیا نیست بلکه ایران یک فرهنگ بزرگ است.

وی با بیان اینکه ایران دارای اقوام متعددی است، اظهار داشت: در ایران همه به دنبال خط پیامبر(ص) هستند لذا این کشور باید قدرتمند، پیشرفته، عزیز و آباد باشد که این با همت و تلاش شدنی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه تمام نگرانی‌های بدخواهان از پیشرفت سریع ملت ایران است، عنوان کرد: با وجود محدودیت‌هایی که در کشور ایجاد می‌کنند اما شاهد جهش‌های ادامه‌دار بخصوص در دولت نهم و دهم هستیم که هر روز پیشرفت علمی، فرهنگی، عمرانی، سیاسی و غیره در جای‌جای‌ این کشور به چشم می‌خورد.

وی افزود: دشمنان نمی‌خواهند ایران به معنای فرهنگی در دنیا احیا شود آنها دوست ندارند ملت‌ها برادر، دوست و با هم زیر پرچم توحید باشند چراکه آن وقت از ظلم، تهدیدها، خودخواهی‌ها و تحقیرکردن‌ها اثری نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد و مختص ایران نیست، بیان داشت: در این دوره 3-4 ساله که دنیا در بحران‌های شدید اقتصادی بوده‌اند این بحران اکنون تبدیل به بحران اجتماعی شده و واقعاً اروپا از این معضل در ورطه نابودی است؛ اقتصاد اروپا با وجودی که با تحریم مواجه نبودند اما رشد منفی داشته‌اند در حالیکه ایران با وجود فشارهای سیاسی و اقتصادی از داخل و خارج، حرکت رو به جلویی داشته و دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح‌های مهر ماندگار یکی از اقدامات برجسته این دولت به شمار می‌روند متذکر شد: همواره در دولت‌های گذشته در سالهای پایانی، کارهای جدیدی انجام نمی‌گرفت و این معضل به عنوان یک فرهنگ و عادت درآمده بود و تصمیمات بزرگ انجام نمی‌گرفت و این دولت این رویه را تغییر داد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: پیشرفت یک ملت نباید حتی یک روز و یک ثانیه هم متوقف شود چراکه امروز در دنیا مسابقه ثانیه‌ها و دقیقه‌هاست و دیگران منتظر نمی‌مانند و به سمت جلو حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام پروژه‌های بزرگی که از دولتها به دولت نهم و دهم به ارث رسید، مورد پیگیری قرار گرفت و افزود: تعداد بیش از 900 پروژه بزرگ جزو لیست پروژه‌های نیمه‌تمام بود که انجام آن یک بار سنگین را از دوش نظام اسلامی بر می‌دارد و باعث نشاط اجتماعی می‌شود که تا الآن نزدیک به 500 پروژه به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

به گفته احمدی‌نژاد، بخش اعظمی از پروژه‌‌های متبوع تا پایان پروژه‌های دهم به اتمام خواهد رسید.

رئیس‌جمهور در پایان گفت: بدخواهان می‌خواستند نشاط اجتماعی و سازندگی را بگیرند البته برخی در کشور با آنها همراهی کردند و با سیاه‌نمایی و تخریب، روحیه ملت را می‌خواستند تضعیف کنند اما این پیشرفت در سراسر کشور ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/83001/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول