اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر غرق‌شدگی و برق‌گرفتگی

19 نفر در همدان جان خود را از دست دادند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: سال گذشته بر اثر غرق‌شدگی و برق‌گرفتگی 19 نفر در همدان جان خود را از دست دادند.

19 نفر در همدان جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان، علی‌احسان صالح با اعلام اینکه 19 تن از همشهریان در سال گذشته جان خود را بر اثر غرق‌شدگی و برق‌گرفتگی از دست دادند، اظهار کرد: از این تعداد 16 تن مرد و سه تن زن بودند.

وی گفت: آمار مرگ ناشی از غرق‌شدگی در سال گذشته هفت نفر و در مدت مشابه سال 90، 9 نفر بوده که کاهش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار کرد: غرق‌شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شوند و یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند.

وی افزود: آمار مرگ ناشی از برق‌گرفتگی نیز در سال گذشته 12 نفر و در مدت مشابه سال 90، 18 نفر بوده که کاهش 33 درصدی را نشان می‌دهد.

صالح برق‌گرفتگی، سوختگی، آتش‌سوزی و صدمات ناشی از پرتاب شدن را از خطرات استفاده غیر اصولی از برق دانست و گفت: بعد از برق‌گرفتگی ممکن است کلیه‌ها از کار بیفتد یا دست‌ها به دلیل سوختگی داخلی قطع شوند و یا به علت پرتاب شدن (به علت لرزش ناشی از برق گرفتگی) استخوان‌ها دچار شکستگی شوند.

وی همچنین آمار مرگ ناشی از سوختگی را در سال 91، 30 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مدت مشابه سال 90، 28 نفر بوده که از افزایش شش درصدی حکایت می‌کند.

مدیرکل پزشکی قانونی همدان سوختگی را شامل سه نوع اول، دوم و سوم دانست و اظهار کرد: در سوختگی درجه 3 تمام ضخامت پوست یعنی اپیدرم و درم تخریب می‌‌شود و حتی ممکن است آسیب عمیق‌‌تر شده و بافت‌های زیر پوستی (چربی، ماهیچه و استخوان) را نیز درگیر کند.

وی ادامه داد: گاهی تمایز سوختگی درجه 3 از سوختگی درجه 2 مشکل است، با این وجود ناحیه سوختگی در نوع درجه 3 معمولاً سیاه رنگ و یا خشک و سفید است اما در نوع درجه 2 قرمز و مرطوب بوده و ظاهر عرق‌کرده دارد.

صالح اضافه کرد: در سوختگی درجه 3 به علت از بین رفتن اعصاب زیر جلدی معمولاً بیمار دردی احساس نمی‌‌کند، به جز مواردی که در اطراف سوختگی درجه 3، مناطقی از سوختگی درجه 2 نیز وجود داشته باشد.

وی گفت: در این نوع سوختگی شدید باید فوراً بیمار به مراکز درمانی منتقل شود.

انتهای پیام/89017‌/ز/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول