اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خبر داد

تدوین نظام جامع پایش زیست محیطی در قم / اجرای نظام مدیریت سبز در قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: تدوین نظام جامع پایش به منظور رصد مستمر مناطق و واحدهای تولیدی و خدماتی قم در دستور کار قرار دارد.

تدوین نظام جامع پایش زیست محیطی در قم / اجرای نظام مدیریت سبز در قم

محمودعلی رکنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست در حوزه فنی، نظارت و پایش اظهار کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به منظور انجام حفاظت هوشمند در مناطق مختلف که با پایش آلاینده‌های زیست محیطی در ارتباط باشند و نیز برگزاری نشست‌های مشترک با جوامع بومی و محلی مناطق همجوار از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در صدد است دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان خود، اعضای تشکل‌های زیست محیطی و جوامع بومی و محلی را با موضوع آلاینده‌ها و پایش هوشمند برگزار کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه پیگیری برای ایجاد مرکز تحقیقات زیست محیطی در قم ادامه دارد گفت: این مرکز با هدف تقویت پایه‌ها و ساختارهای دانش بنیان در حوزه محیط زیست و عملیاتی کردن برنامه‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش برای افزایش لوازم و تجهیزات سنجش آلودگی هوا و صدا از دیگر برنامه‌های این اداره کل طی سال جاری خواهد بود ضمن اینکه تدوین نظام جامع پایش به منظور رصد مستمر مناطق و واحدهای تولیدی و خدماتی هم در دستور کار قرار دارد.

رکنی از پیگیری به منظور تحقق مدل و الگوی تولید، توزیع و مصرف با بهره‌گیری از مفاهیم ارزشمند دینی و مذهبی در قم خبر داد و عنوان داشت: این کار در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه اجرای نظام مدیریت سبز و پیگیری به منظور افزایش سرانه فضای سبز در قم هم در دستور کار قرار داد گفت: افزایش سرانه در قالب افزایش مساحت بوستان‌های محله‌ای و احیای کمربند سبز حاشیه شهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و ایجاد سامانه هوشمند مدیریت ترافیک، بی‌خطرسازی کامل زباله‌های بیمارستانی، مدیریت صحیح و استاندارد پسماندهای صنعتی و هدایت آنها به مراکز مورد تایید، تکمیل شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب مطابق با آخرین استانداردهای روز، استفاده از فناوری‌های جدید در بخش‌های صنعت، معدن و خدمات، افزایش سطح حفاظت و صیانت از گنجینه‌های طبیعی، تامین و توزیع سوخت استاندارد خودروها، مدیریت اصولی پسماندهای کشاورزی، تدوین طرح جامع گرد و غبار و ریزگردها، برگزاری نشست مشترک با صاحبان صنایع آلاینده و توجیه اصولی آنها و تکمیل مرکز مانیتورینگ و پایش زیست محیطی استان قم از جمله طرح‌هایی هستند که در سال جاری نسبت به انجام آنها اقدام می‌شود و زمینه برخی دیگر از طرح‌ها هم فراهم شده است.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول