اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو یک جریان مخالف سوریه در گفتگو با فارس:

حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است

یکی از اعضای دفتر سیاسی «جریان سوم برای سوریه» با اشاره به اهمیت ایران در حل بحران سوریه، حضور این کشور در کنفرانس ژنو 2 را ضروری دانست.

حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 ضروری است

سامی بتنجانه از اعضای دفتر سیاسی جریان سوم برای سوریه که از گروههای مخالف این کشور است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تأکید کرد که این جریان فراخوان برخی کشورهای منطقه مبنی بر جلوگیری از حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را غیر قابل قبول می‌داند زیرا با توجه به تاثیر ایران در اوضاع سوریه، حضور آن بسیار حائز اهمیت است.

آمریکا به فکر مانور دهی در ژنو 2 نباشد

وی با ابراز خرسندی از تماسهای روسیه و آمریکا تصریح کرد: روسیه برای حل بحران سوریه تلاش‌های زیادی کرده است و از آمریکا نیز می‌خواهیم که صادقانه رفتار کند و درصدد مانورهای جدید نباشد زیرا ارتباط نزدیک بین روسیه و آمریکا در سوق دادن بسیاری از گروههای سوری به سمت گفتگو تاثیر بسیاری خواهد داشت.

سامی بتنجانه افزود: ما به کنفرانس ژنو 2 در خصوص سوریه که قرار است به زودی برگزار شود خوشبین هستیم و معتقدیم ناکامی این کنفرانس برای سوریه بسیار زیان بخش خواهد بود.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود که این کنفرانس با نشست‌های قبلی در خصوص سوریه متفاوت باشد زیرا در غیر این صورت مشکلات جدیدی برای سوریه به وجود خواهد آمد در حالی که دیگر تاب تحمل آن را ندارد به ویژه اینکه اوضاع اکنون پیچیده‌تر از گذشته است.

بتنجانه در توضیح این مطلب افزود: ورود طرفهای منطقه‌ای از یک سو و ورود افراد مسلح از سوی دیگر به بحران سوریه، روند امور را بیش از پیش پیچیده و مشکل کرده است.

وی یادآور شد: نکته مثبت این است که نظام حاکم سوریه، موضع خود را در قبال کنفرانس ژنو 2 اعلام کرده و از آمادگی برای حضور در آن و گفتگو خبر داده است اما ائتلاف ملی تاکنون موضعی جز مخالفت و طرح شروط برای هر چیزی نداشته است.

بتنجانه گفت: ائتلاف ملی سوریه نماینده قانونی مردم این کشور نیست.

وی تصریح کرد: ما به عنوان مخالفان ملی در داخل از همه مخالفان داخلی می‌خواهیم که به طور یکپارچه در کنفرانس ژنو 2 حضور یابند زیرا حل بحران سوریه اکنون به اراده جدی تمام طرفهای سوری نیاز دارد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول