اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

کار بازسازی مناطق زلزله‌‌زده ارسباران تا 18 هزار واحد ادامه خواهد یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای بقیه واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله ارسباران در حال انجام است و بازسازی تا 18 هزار واحد ادامه خواهد یافت.

کار بازسازی مناطق زلزله‌‌زده ارسباران تا 18 هزار واحد ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علیرضا تابش در همایش تجلیل از خیرین بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی، بنیادهای مسکن 12 استان کشور در منطقه مستقر شدند و تا قبل از زمستان، روزانه بیش از 30 هزار نفر نیروی کار و بیش از یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهسازی مشغول فعالیت بودند.

وی وسعت زیاد تاثیرپذیری و آسیب‌دیدگی جدی 306 روستا، عمق کم کانون زلزله، فاصله کوتاه حادثه با فصل سرما و زمان محدود برای اسکان آسیب‌دیدگان را از ویژگی‌های شاخص زلزله ارسباران عنوان کرد و افزود: هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که قبل از زمستان بتوانیم این حجم از کارها را انجام دهیم؛ اما خوشبختانه با تدابیر و سیاست‌گذاری‌های انجام شده و با وجود مشکلات اقتصادی در زمان وقوع زلزله، توانستیم حدود 11 هزار واحد مسکونی دایم برای بخش اول آسیب‌دیدگان فراهم کنیم.

تابش ادامه داد: در هیچ زلزله‌ای، اسکان دایم و موقت همزمان در یک فاصله کوتاه انجام نشده بود اما در زلزله ارسباران هر دوی این مراحل با سرعت انجام شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این فضاهای دامی را نیز با سرعت زیاد احداث کردیم و قبل از فصل زمستان 10 هزار واحد نگهداری دام را به مردم تحویل دادیم.

تابش گفت: برنامه‌ریزی لازم برای بقیه واحدهای مسکونی آسیب‌دیده نیز انجام شده که در حال انجام است و کار بازسازی تا 18 هزار واحد ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در شهرهای زلزله‌زده هم پروانه ساخت با مقررات خاص شهرسازی صادر شده و هم‌اکنون سه کارگاه بزرگ شهری در این مناطق فعال است.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی هم در این همایش گفت: تجربه بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی می‌تواند به عنوان یک برند در دانشکده‌های مدیریت تدریس شود.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی افزود: بیش از یک میلیون خانه روستایی در کشور وجود دارند که هنوز مقاوم‌سازی نشده‌اند که باید در زمان مناسب به فکر آنها باشیم تا در هنگام وقوع حوادث، متحمل هزینه‌های سنگین نشویم. 

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول