اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

مسیر اسلام را در بحث اشتغال اشتباه رفته‌ایم

یک مرجع تقلید یکی از گلایه‌های خود از مسئولین را بحث بیکاری جوانان دانست و گفت:‌ چرا باید مردان بیکار باشند و زنان را بر سر کار بیاوریم؟ مسیر اسلام را در این زمینه اشتباه رفته‌ایم.

مسیر اسلام را در بحث اشتغال اشتباه رفته‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در جمع کارکنان وزارت دفاع شرکت‌کننده در دوره عقیدتی با تسلیت وفات حضرت زینب (س) گفت:‌ برای تربیت دختران باید از امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) یاد بگیریم.‌

وی با اشاره به اینکه حجاب، ‌عفاف و کلام و سخن حضرت زینب در بالاترین سطح قرار داشت بیان کرد: حضرت زینب (س) به این نام نامیده شد،‌ چون زینت بود. حضرت زینب (س) همچون امام علی(ع) خطابه می‌کرد و نحوه سخن گفتن او همچون امیرالمؤمنین بود.

استاد حوزه علمیه قم حضرت زینب را ناطقه دانست و افزود:‌ پس از واقعه کربلا زمانی که حضرت زینب در کوفه سخنرانی کردند مردم کوفه سرشان را از منازل بیرون آوردند و می‌گفتند این چه کسی است که همچون امام علی(ع) سخنرانی می‌کند. ابن‌زیاد برای قطع سخنرانی حضرت زینب دستور داد که سرهای شهدای کربلا را بیاورند.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در قرآن اظهار داشت: خداوند برخی از مسائل را در قرآن به هوش و عقل واگذار کرده است که اهل دانش آن ‌را می‌فهمند. عقل هر انسانی می‌گوید مزد را باید به کسی داد که کاری کرده باشد، آدم بیکار اگر طلب مزد کند‌ مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: ما متأسفانه اینگونه نیستیم و در آخرت بدون انجام عمل انتظار مزد داریم. شخص دزدی می‌کند،‌ جنایت می‌کند،‌ اما از خدا انتظار مزدی همچون بهشت را دارد. امام علی (ع) می‌فرمایند «امروز روز عمل بدون حساب است و فردا روز حساب بدون عمل».

این مرجع تقلید با اشاره به انجام کار برای خدا گفت:‌ انسان در هنگام کار کردن،‌ در کنار مزد گرفتن باید برای خدا کار را انجام دهد. انسان هر آنچه که خداوند واجب کرده است را باید انجام دهد و هر آنچه خداوند نهی کرده است را انجام ندهد؛ کارهای خود را به نیت اطاعت از خدا انجام بدهید تا انسان علاوه بر کار؛ اطاعت خدا را هم کرده باشد.

وی یکی از گلایه‌های خود از مسئولین را بحث بیکاری جوانان دانست و افزود:‌ از حرف‌های ما به مسئولین این است که چرا جوانان ما اینقدر بیکار هستند؟ چرا باید ارزش‌های اجتماعی خدا را نادیده بگیریم. مردان بیکار باشند و زنان را بر سر کار بیاوریم؟ مسیر اسلام را در این زمینه اشتباه رفتیم. ما بانوان را به عرصه اشتغال آوردیم و مردان در خانه‌ها مانده‌اند، اگر زمانی کار زیاد بود اشکالی نداشت.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مسئولیت مردان در اسلام اظهار داشت:‌ مردان در اسلام باید هزینه خانواده را تأمین کنند،‌ ما دستورات اسلام را باید به کیفیت خودش انجام بدهیم. پیامبر کارهای بیرون منزل را به امام علی (ع) و کارهای درون منزل را به حضرت فاطمه (س) واگذار کرد این دستور‌العمل الگوی ما است.

وی اضافه کرد:‌ انسان باید اهل عمل باشد تا به سعادت برسد و مردم باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عمل کنند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول