اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«مسعود بارزانی» خواستار آزادی «اوجالان» شد

رئیس منطقه کردستان، در پیامی به نشست کنگره ملی کُرد در بروکسل بر ضرورت اتحاد همه احزاب کُرد تاکید کرد و خواستار آزادی سرکرده زندانی «‌پ‌ک‌ک» شد.

«مسعود بارزانی» خواستار آزادی «اوجالان» شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الفرات نیوز»، نشست موسوم به کنگره ملی کُرد KNK در بروکسل پایتخت بلژیک و با حضور اغلب احزاب کُرد آغاز به کار کرد.

رئیس منطقه کردستان عراق در پیامی که به این نشست فرستاده، ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ استراتژی مشترک احزاب کُرد درباره مذاکرات صلح در ترکیه گفت:« پایان یافتن درگیری در ترکیه یک اقدام مهم برای استقرار آرامش و صلح است و برای آن که مذاکرات کنونی با موفقیت به پایان برسد، آزادی جناب «عبدالله اوجالان» نیز باید به عنوان بخشی از این روند سیاسی در نظر گرفته شود.»

در ادامه پیام بارزانی که توسط «هیمن هورامی» قرائت شد، آمده است:« قرن بیستم برای کردها، دوران رنج، سیاهی و ناملایمات بود اما قرن بیست و یکم دوران به سرآمدن سیاست انکار هویت کردها و تلاش برای رسیدن به مطالبات دموکراتیک و انسانی است. کردها در این دوران باید ضمن تاکید بر مطالبات و خواسته های خود در عین حال، بر پرهیز از خشونت و همزیستی مسالمت آمیز و برادرانه پافشاری کنند. همه احزاب کُرد باید با هم متحد شوند و بر مبنای وحدت استراتژیک حرکت کنند.»

بارزانی همچنین از احزاب کُرد سوری خواسته است که به اختلافات خود پایان داده و به توافقات اربیل پایبند باشند. وی همچنین اعلام کرده که اگر احزاب کُرد سوری به تنش و مخالفت با هم ادامه داده و سلاح های خود را علیه همدیگر به کار ببرند، این اقدام آنان دقیقا به معنی دشمنی با کردها تلقی می شود.

برگزاری کنفرانس صلح و دموکراسی در ترکیه

 پایگاه خبری «الجزیرة» نیز نوشت: دیروز شنبه، کنفرانس «صلح و دموکراتیک» از سوی حزب کردی صلح و دموکراتیک فعالیت‌های خود را در «آنکارا» آغاز کرد و این کنفرانس به درخواست «عبدالله اوجالان» سرکرده زندانی «پ‌ک‌ک» برگزار شد.

اوجالان در ملاقات با اعضای حزبش در زندان به طور مستقیم خواستار برگزاری 4 کنفرانس برای حمایت از روند صلح در آنکارا، دیار بکر، اربیل و بروکسل شد.

این کنفرانس‌ها با هدف حمایت از روند صلح میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان برگزار می‌شود تا به درگیری‌های خونین میان دو طرف پایان داده شود و کردها خلع سلاح شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول