اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لوموند: 200 شهروند فرانسوی برای مبارزه علیه دولت اسد به سوریه رفته‌اند

روزنامه لوموند به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه اعلام کرد 200 شهروند این کشور برای مبارزه مسلحانه علیه دولت بشار اسد به سوریه رفته‌اند.

لوموند: 200 شهروند فرانسوی برای مبارزه علیه دولت اسد به سوریه رفته‌اند

به گزارش فارس، روزنامه لوموند فرانسه به نقل از دو دستگاه اطلاعاتی این کشور در وزارت کشور و خارجه اعلام کرد که بین 180 تا 200 شهروند فرانسوی تنها در سال گذشته به سوریه رفته‌اند تا در مبارزه در کنار شبه نظامیان مسلح علیه دولت بشار اسد شرکت کنند.

این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود که این تعداد 50 نفر است. افراد مسلح در کنار عناصر جبهه النصرة قرار گرفته‌اند که وابسته به سازمان القاعده هستند، به همین علت دستگاه‌های امنیتی فرانسوی از اینکه این افراد بعد از بازگشت به فرانسه نیز اقدامات تروریستی و مسلحانه خود و تجاوزهایشان را در داخل خاک این کشور ادامه دهند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

این در حالی است که از این تعداد، 20 نفر به فرانسه بازگشته‌اند.

با این وجود منابع امنیتی اعلام کرده‌اند که ابزارهای قانونی لازم را برای تحت نظارت قرار دادن این افراد بعد از بازگشت به فرانسه در اختیار ندارند و اطلاعات بسیار اندکی نیز از گردان‌های به ظاهر اسلامی دارند که این عناصر در جریان مبارزات خود در سوریه به آنها پیوسته بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول