اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان تهران خبر داد

احداث پایگاه‏های فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام استان تهران

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان تهران از احداث پایگاه‏های فرهنگی برای جذب جوانان در جوار مزار شهدای گمنام استان خبر داد.

احداث پایگاه‏های فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سردار حسین زهی عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در مورد برنامه‏های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس در شرق تهران اظهار کرد: این منطقه گوشه‏ای از استان تهران بوده که برنامه‏های آن شامل تمام برنامه‏های ابلاغی برای کل کشور است.

وی اضافه کرد: این برنامه‏ها در حوزه‏های پژوهش و تحقیقات، دفاع مقدس، ادبیات دفاع مقدس، امور هنری دفاع مقدس و تبلیغات و روابط عمومی است که ارتباط با رسانه را مدیریت می‏کند و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس شرق استان تهران نیز مسئولیت دارد در این زمینه‏ها به طور تخصصی کار کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان تهران ادامه داد: استفاده مفید و فرهنگی از یادمان‏های دفاع مقدس از دیگر اقدامات این اداره است که هر جا شهید گمنامی تدفین شده باشد، پایگاهی فرهنگی برای جذب جوانان و انجام کارهای معنوی، ارزشی و فرهنگی در حوزه دفاع مقدس ساخته می‏شود.

زهی اضافه کرد: همچنین در حوزه راهیان نور، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس با همکاری سپاه پاسداران، کاروان‏های دانش‏آموزی، دانشجویی و مردمی را مدیریت و حمایت می‏‏کند.

وی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در حفظ امنیت و فرهنگ در استان تهران گفت: کسی می‏تواند از حوزه کار فرهنگی در زمینه دفاع مقدس حمایت کند که در زمان جنگ در دفاع مقدس حضور داشته است، یعنی کسی که امروز اسناد و مدارک دفاع مقدس را در اختیار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‏های دفاع مقدس استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه قسمت عمده‏ای از مسئولیت جنگ بر عهده نیروهای مسلح از جمله ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع بوده و در دفاع مقدس این نیروها با یگان رزمی در جنگ شرکت کرده‏اند، در حوزه کار فرهنگی در بخش دفاع مقدس می‏توانند کمک ‏کننده باشند.

زهی اضافه کرد: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگی دفاع مقدس کاری انجام دهیم، باید با توجه به پشتیبانی جنگ کار کنیم؛ یعنی با کمک کسانی که در جنگ حضور داشته‏اند و اسناد و حقایق جنگ را در اختیار دارند، به بازخوانی نبردها و وقایع جنگ پی ببریم که البته این اسناد در اختیار نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: امروز اگر نیروهای مسلح در حوزه فرهنگی وارد می‏شوند، به این خاطر است که بتوانند این منابع غنی و کاملی که در زمینه دفاع مقدس در اختیار دارند را متناسب با روحیه امروز جوانان به آنها ارائه کنند.

انتهای پیام/2568/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول