اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار مطرح کرد

سهم 30درصدی ایران در بازار لوازم آرایش خاورمیانه

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سهم ایران از بازار لوازم آرایش خاورمیانه 30 درصد است، افزود: به عبارت دیگر ایران پس از عربستان دومین وارد‌کننده لوازم آرایش در خاورمیانه است.

سهم 30درصدی ایران در بازار لوازم آرایش خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی حسین شهریور امروز در آیین بهره‌برداری از هتل شهر آمل با بیان اینکه در ایجاد حماسه اقتصادی و سیاسی باید الزاماتی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: نخستین قدم در ایجاد حماسه اقتصادی هدایت نقدینگی به سمت تولید است.

وی با اشاره به اینکه 560 میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که هر سال به سمت یک بخش از بورس‌بازی سوق داده می‌شود، یادآور شد: در دو سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است که قرار بود 30درصد آن به بخش صنعت روانه شود.

شهریور با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور عدم هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های تولیدی است، گفت: در کشور محدودیت منابع مالی وجود دارد که باید در این زمینه مدیریت منابع صورت گیرد.

*اختصاص 53 درصد تسهیلات کشور به مسکن

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 53 درصد تسهیلات کشور به بخش مسکن اختصاص یافت، افزود: از تسهیلات کشور هشت درصد سهم بخش کشاورزی بود و باید 30 درصد به بخش صنعت می‌رسید که این امر محق نشد.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با محدودیت منابع باید اعتبارات بیشتری به سمت تولیدی سوق داده شود، بیان کرد: حفظ و ارتقای مشاغل جدید باید با همین اعتبارات مدیریت شده صورت گیرد.

وی اذعان داشت: آمار مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد در دو سال گذشته، 98 کارخانه بزرگ دارای کاهش 40 درصدی اشتغال بودند و همین واحدها نیز با 30 درصد ظرفیت تولیدی خود را کاهش دادند.

شهریور با بیان اینکه ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی از ضرورت‌های اصلی کشور است، افزود: با توجه به مشکلات در فروش نفت، افزایش صادرات غیرنفتی و تنوع بخشی در صادرات غیرنفتی از ضروریات کشور است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا پایان برنامه پنجم 89 هزار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور محقق شود که در 11 ماه گذشته از این میزان 38 هزار میلیارد دلار محقق شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ترویج کالای تولید داخلی از زمینه‌های تحقق شعار حماسه اقتصادی است، تصریح کرد: در کشورهای خاورمیانه اولویت مصرف با کالاهای داخلی است و نیاز است که فرهنگ مصرف کالاهای خارجی در کشور اصلاح شود.

*سهم 30درصدی ایران در بازار لوازم آرایش خاورمیانه

وی با اشاره به اینکه سهم ایران از بازار لوازم آرایش خاورمیانه 30 درصد است، افزود: به عبارت دیگر ایران پس از عربستان دومین وارد‌کننده لوازم آرایش در خاورمیانه است.

شهریور اظهار کرد: سهم ایران از بازار 7 میلیارد دلاری لوازم آرایش خاورمیانه، 2 میلیارد دلار است.

*300هزار تومان هزینه سالانه لوازم آرایش یک زن ایرانی

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر زن ایرانی سالیانه 300 هزار تومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند، تصریح کرد: صرفه‌جویی و اصلاح این روند به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه سهم مردم در اقتصاد باید پررنگ‌تر شود، اذعان کرد: سهم تعاونی‌ها در برنامه پنجم توسعه باید به 25 درصد برسد در حالی که این میزان امروز در خوشبینانه‌ترین حالت هفت درصد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز 42 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی سهام عدالت هستند، اضافه کرد: 348 تعاونی سهام عدالت در کشور وجود دارد.

شهریور یادآور شد: 185 هزار تعاونی در کشور به ثبت رسیده است که 60میلیون نفر عضو تعاونی‌ها هستند.

انتهای‌پیام/86011/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول